کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۹:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
خبرگزاری فارس: مذاکره‌کنندگان ابعاد کامل توافق و آسیب‌های احتمالی آن را بیان کنند/ لزوم بررسی دقیق توافق در شورایعالی امنیت ملی/ مگر هواشناسی قدرت پیش‌بینی ندارد؟


آیت‌الله صدیقی:            
مذاکره‌کنندگان ابعاد کامل توافق و آسیب‌های احتمالی آن را بیان کنند/ لزوم بررسی دقیق توافق در شورایعالی امنیت ملی/ مگر هواشناسی قدرت پیش‌بینی ندارد؟

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شورایعالی امنیت ملی عهده‌دار امانت بررسی متن توافق است، گفت: شورایعالی امنیت ملی ضمن بررسی دقیق توافق نگرانی‌های منصفانه صاحبنظران را چاره‌جویی کند.







به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب جمعه تهران امروز در خطبه دوم نماز با یادآوری سالروز احیای نماز جمعه به عنوان یکی از احکام پر برکت اسلام که پیش از انقلاب بر زمین مانده بود، گفت: خداوند در سوره جمعه مومنان را صدا می‌زند و به پایگاه ذکر خدا دعوت می‌کند.

 

صدیقی با تشکر از زحمات رئیس و اعضای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، توصیه به تقوا،‌ وحدت و روشنگری را از جمله توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به امامان جمعه خواند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5، تقدیر مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هسته‌ای را دارای تعبیر برشمرد و افزود: امیدواریم تیم مذاکره کننده هسته‌ای قدر خود را بداند و منتقدان نیز آزاد باشند تا نقد منصفانه خود را مطرح کنند. چرا که ملت بصیر ولی نعمت ما هستند و ما چیزی جدای از مردم نداریم. بنابراین مذاکره کنندگان باید ابعاد کامل توافق و آسیب‌های احتمالی آن‌را برای مردم بازگو کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شورایعالی امنیت ملی عهده‌دار امانت بررسی متن توافق است، گفت: شورایعالی امنیت ملی ضمن بررسی دقیق توافق نگرانی‌های منصفانه صاحبنظران را چاره‌جویی کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز عید سعید فطر خاطرنشان کرد: این توافق عده‌ای را بر آن داشت که گذشته دشمن را فراموش کرده و چهره کریه او را بزک کنند. اما رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های عید فطر فرمودند ما با آمریکا 180 درجه فاصله دیدگاه داریم.

صدیقی از ناسازگار بودن هویت دینی با بی دینی، ظلم با عدل، فریب با صداقت و ... سخن گفت و ادامه داد: ریشه تقابل میان ما و استکبار فطری، قرآنی و دینی است.

وی با اشاره به رجز‌های آمریکا پس از توافق بیان داشت: غرب پس از توافق مدعی شده بود که ما ملت ایران را تسلیم کرده و از دستیابی به صلاح هسته‌ای باز داشتیم در حالی که ملت ما خدا را دارد و با در پیش گرفتن مسیر انبیاء منتظر ظهور منجی است؛ در این 36 سال در برابر آمریکا با قدرت ایستادگی کرده و استکبار خواب تسلیم ما را به گور خواهد برد.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری تذکر رهبر معظم انقلاب به حفظ وحدت در منطقه و در داخل کشور گفت: ایشان تاکید کردند که توافق هسته‌ای موجب شکاف در متن مردم نشود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب مکررا نقد سازنده را درباره مذاکرات و توافق هسته‌ای روا دانسته‌اند تصریح کرد: یکی از لوازم زنده بودن انسان همین است که مشکلات را دیده و آن‌ها را به نقد بکشد و مطالبه اخلاقی کند. البته نقدها باید منصفانه بوده و توهین و تهمت دور از شان اخلاقی ملت ماست.

صدیقی با توصیه به رسانه‌ها جهت رعایت ملزومات نقد منصفانه گفت: البته در آن طرف هم باید از هیجان‌زدگی،‌ شتاب زدگی و تحریک روحیه‌ها با این عنوان که اکنون پس از توافق دیگر همه درها به روی ما باز شده است خودداری کرد. زیرا متانت حکم می‌کند با احتیاط حرکت کرده و عهدشکنی دشمن را رصد کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز درباره حادثه سیل اخیر در کشور تلفات رخ داده را محصول بی توجهی برخی مسئولان برشمرد و خاطرنشان کرد: مگر سازمان هواشناسی کشور قدرت پیش‌بینی ندارد؟ مگر ستاد بحران ما نباید برای مقابله با حوادث آمادگی داشته باشد؟ مگر نباید علاج واقعه را پیش از وقوع‌ آن انجام داد.

امام جمعه موقت تهران درباره  تحولات منطقه نیز گفت: ما همیشه حامی دولت‌های برآمده از آرای مردم هستیم اما آمریکا در سوریه، ‌یمن و عراق به دنبال تجزیه است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا همه این ظلم‌ها،‌ تقلب‌کاری‌ها و سیاه کاری‌ها را برای  حمایت از اسرائیل انجام می‌دهد اظهار داشت: آمریکا مردم مسلمان را به جان هم انداخته و سلاح‌های خود را به حکومت‌های غیر مردمی که همواره آن‌ها را زیر چتر خود می‌گیرد می‌فروشد تا مردم را به خاک و خون کشند.

خطیب جمعه تهران در پایان نابودی دشمنان و نجات مردم منطقه را از خداوند مسئلت کرد.

انتهای پیام/

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۲
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

نظرات  (۱)

۰۲ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۰۶ محمد مهدی تهرانی
خدا قوت
پاسخ:
تشکر
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


کد کج شدن تصاوير