کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۹:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

۹دی توقیف شد؛ کیهان و رجانیوز تذکر گرفتند

به گزارش خبرگزاری بسیج تنها چند ساعت پس از پخش گفتگوی رئیس جمهور درباره مذاکرات هستهای، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد از توقیف و تذکر به سه رسانه منتقد توافق هستهای خبر داد.

آنچنان که پایگاه اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی ارشاد اعلام کرده «در مذاکرات و بررسی های جلسه قبل، عملکرد رسانه های مکتوب و الکترونیک در خصوص مذاکرات هسته ای بررسی شد و با توجه به تبصره ٢ ماده ٥ قانون مطبوعات و بند ۸ ماده ۶، هفته نامه «٩ دی» توقیف و پرونده آن به دادگاه ارجاع شد. همچنین مقرر شد بابت برخی تیترها و مطالب روزنامه «کیهان» و پایگاه اطلاع رسانی «رجانیوز» به این رسانه ها تذکر داده شود. «

۹دی توقیف شد؛ کیهان و رجانیوز تذکر گرفتند

تبصره ۲ ماده ۵ قانون مطبوعات به لازم الاتباع بودن مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای مطبوعات و بند ۸ماده ۶ این قانون به ممنوعیت افترا به مقامات، نهادها، ارگانها و هریک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی اشاره دارد.

تلاش برای فشار و محدود کردن رسانههای منتقد در دو سال گذشته از سوی دولت به گونهای بوده است که این رسانهها علاوه بر پذیرش تحریم مالی و اقتصادی نهادهای دولتی، بارها تذکر گرفته و به مراجع قضایی نیز معرفی شدهاند.

در یکی از شدیدترین برخوردهای دولتی با رسانههای منتقد، نشریه انقلابی ۹دی در طول دو سال فعالیت دولت، سه بار توقیف شده است. پیش از این نیز برخی نشریههای منتقد دولت از جمله وطن امروز و یالثارات، توقیف و یا به دادگاه ارجاع داده شده بودند.

این در حالی است که دولت در ارائه یارانه مطبوعات به رسانههای منتقد و حامی نیز تبعیضهای قابل ملاحظهای را اعمال کرده و از ارائه آگهیهای تبلیغاتی به این رسانهها با هدف تحریم اقتصادی رسانههای منتقد و کند شدن چرخه فعالیتهای آنها جلوگیری کرده است.

پرداختن به پرونده هستهای و توافق وین، موضوعی بوده است که امروز به بهانه آن نشریه ۹دی توقیف و کیهان و رجانیوز به خاطر آن تذکر گرفتهاند و این در حالی است که در طول مدت انجام مذاکرات، این رسانهها ضمن رعایت خطوط قرمز ترسیمی رهبر معظم انقلاب برای فعالیت رسانهای در حوزه مذاکرات، تنها به نقد فنی و کارشناسی متون و اظهارات منتشر شده از سوی مذاکره کنندگان پرداخته و بر روی این متون کار فنی و حقوقی کرده بودند.

۹دی توقیف شد؛ کیهان و رجانیوز تذکر گرفتند

به نظر میرسد اگر توافق وین ویژگیهای یک توافق خوب و قابل دفاع را دارا بود، خودبخود موجی از حمایت را در میان کارشناسان و نخبگان این حوزه بر میانگیخت و دیگر نیازی به بخشنامههای خیلی محرمانه و بگیر وببندهای مطبوعاتی- رسانهای برای جلوگیری از هرگونه نقد و تلاش برای پیروزی نمایی فرمایشی وجود نداشت.

هر چند بتدریج و با روشن شدن ابعاد توافق صورت گرفته فضایی در افکار عمومی شکل خواهد گرفت که به نظر نمی رسد دیگر مجال و امکان برخوردهای بخش نامه ای و سلیقهای با «واقعیتهای برجام» وجود داشته باشد، و آنزمان است که باید دید در مورد برخی از دستاوردهای این توافق باید جشن گرفت و یا آنکه ......

گفتنی است روحانی در مراسم تنفیذ خود دو سال پیش در یک قسم تاریخی گفته بود: «خدایا به تو پناه می‌برم از استبداد رای و عجله در تصمیم گیری و تقدم نفع شخصی و گروهی به منافع مردم. همچنین به تو پناه می‌برم از بستن دهان منتقدان و رقیبان. یاری‌ام کن بنده مخلصی برای تو و خادم لایقی برای تو باشم و فراموش نکنم آنچه بر پیشینیان رفته است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۳
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

9دی

توقیف

رجانیوز

نقد توافق وین

کیهان

نظرات  (۱)

۱۳ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۳۰ یک خواننده
اونی که موقع تنفیذش گفت شعار بود. اما این عملشه. از حرف تا عمل فاصله بسیار است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


کد کج شدن تصاوير