کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۹:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

به گزارش ایرنا، ویکتور اوربان دریک همایش خبری درجمع خبرنگاران در بوداپست گفت: پس از 15 سپتامبر تغییرات زیادی صورت می گیرد، گام به گام مرزها را تحت کنترل در می آوریم، و اگر توافق پارلمان را داشته باشیم از ارتش در مرزها استفاده می کنیم.
اوربان نیز گفت صحبت از 150 هزارمهاجر که برخی خواهان تقسیم کردن آنها درکشورهای مختلف هستند و حتی صحبت از 500 هزار که در بروکسل شنیده است درمیان نیست بلکه اینجا صحبت از میلیون ها و ده ها میلیون پناهجو در میان است، زیرا که هجوم مهاجرین پایان ندارد.
پیتر سیارتو وزیر امورخارجه مجارستان نیز ضمن انتقاد از سیاست بروکسل انتقال پناهجویان ثبت نشده از این کشور به مرز اتریش را نشانه شکست سیاست مهاجرتی اتحادیه اروپا خواند.
هرچند وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز شنبه ( 14 شهریور) به منظور بررسی بحران پناهجویان در لوکزامبورگ گرد هم جمع شدند ولی تا کنون سیاست یکپارچه ای برای حل و فصل مساله مهاجرین در سراسر اروپا اتخاذ نشده است.
کشور مجارستان برای جلوگیری در مرزهای خود با صربستان حصار کشی کرده و بنا به گزارش هایی از رسانه های چاپ بوداپست انتظار می رود که این کشور در مرزهای خود با کرواسی نیز حصار کشی کند.
وسنا پوسیچ وزیر امور خارجه کرواسی نیز در این باره با اشاره به قصد دولت مجارستان برای حصار کشی در مرزهای این کشور با کرواسی در صورتیکه هجوم مهاجرین از این ناحیه شروع شود، با حصار کشی در مرزها مخالفت کرد.
وزیر امورخارجه کرواسی با تاکید براینکه زاگرب با حصار کشی مرزها مخالف است، گفت هرکشوری این حق را دارد هر تصمیمی را بگیرد و اگر بخواهد مرزهای خود را ببندد.
وی همچنین تاکید کرد کرواسی مطمئنا مرزهای خود را نمی بندد.
بنا به اظهارات وزیر امورخارجه کرواسی، این کشور در تقسیم مسئولیت ها برای پذیرفتن پناهجویان شرکت کرده و در این خصوص دو کشتی برای عملیات امداد به دریای مدینترانه فرستاده که 550 پناهجو را بپذیرد.
آلکساندر ووچیچ نخست وزیر صربستان نیز در باره حصار کشی مرزها تاکید کرد که صربستان هرگز علیه پناهجویان در مزهای خود حصار کشی نمی کند و برای حل و فصل بحران پناهجویان خواهان یک راه حل مشترک در اتحادیه اروپا است.
وی همچنین بحران پناهجویان را یک مشکل برای تمامی اروپا خواند و گفت که می بایستی با این موضوع به طور جدی، با همبستگی و تحمل برخورد کرد.
نخست وزیر صربستان با اشاره به اینکه روزانه حدود 2 هزار و 200 پناهجو وارد صربستان می شوند گفت که تمامی پناهجویان علاوه بر اینکه معاینه پزشکی می شوند، از آنها عکس و اثر انگشت گرفته می شوند و این اطلاعات نیز به اتحادیه اروپا داده می شوند.
وی گفت طی سالجاری تاکنون 106 مهاجر وارد صربستان شده اند که 521 نفر از آنها درخواست اخذ پناهندگی داده اند.
طبق آمار منتشر شده، فقط در یک ماه گذشته بیش از 150 هزار نفر بطور عمده از کشورهای سوریه، لیبی، عراق، افغانستان و چند کشور آفریقایی از طریق مجارستان راهی کشورهای آلمان و فرانسه شده اند.
روز جمعه پس از آنکه اعلام شد آلمان و اتریش پناهجویان را می پذیرند، 350 مهاجر در بوداپست به مقصد اتریش حرکت کردند و بعد از ظهر روز شنبه ( 14 شهریور) حدود 5 هزار پناهجو وارد ایستگاه راه آهن وست بان هوف در وین شدند که 3 هزار نفر از این افراد به مسیر خود به سوی کشور دیگر ادامه دادند. انتظار می رود که هزار مهاجر دیگر طی امشب وارد این ایستگاه در وین شوند.
کمیسیون اروپا پیشتر اجرای سیاست توزیع و تقسیم پناهجویان را در میان کشورهای عضو به عنوان راهی برای پایان دادن به بحران مهاجرت پیشنهاد داده بود. 
برخی از کشورها همچون اتریش، مجارستان، اسلوواکی و اسلوونی این نظام داوطلبانه را نمی پذیرند و این امر به اختلافات سیاسی میان کشورهای اروپایی در زمینه مهاجرت دامن زده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۵
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

مجارستان

پناهجویان

نظرات  (۱)

این دود همان آتشی است که اروپایی‌ها درست کرده‌اند. حمایت کورکورانه از گروهکهای تروریستی مثل داعش، نتیجه‌اش همین مهاجرتهای گسترده است. بنظر بنده، هنوز اول راه است و باید منتظر بحرانهای بسیار شدیدتری باشیم که گریبان اروپا را خواهد گرفت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


کد کج شدن تصاوير