کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۹:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه از توقیف دو شناور رزمی آمریکایی و دستگیری سرنشینان آن توسط واحدهای شناوری رزمی این نیرو در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: در ساعت 16:30 سه شنبه مورخ 94/10/22 دو فروند شناور رزمی آمریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.

بنابر اعلام روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در هنگام توقیف این شناورها، ناوگروه هواپیمابر «ترومن» آمریکا در جنوب شرقی جزیره فارسی و در آب‌های بین‌المللی نزدیک محل توقیف شناور حضور داشته است.

همچنین نیروی دریایی سپاه اعلام کرده است، در زمان توقیف شناورهای رزمی آمریکایی، ناوگروه هواپیمابر «شارل دوگل» فرانسه نیز در شمال‌شرقی جزیره فارسی در آب‌های بین المللی در حال گشت‌زنی بوده است.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه یادآور شده است: سرنشینان شناورهای آمریکایی شامل 9 مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده‌اند.

تماس تلفنی کری با ظریف

در همین حال، در پی بازداشت 10 تبعه آمریکایی که به طور غیرقانونی وارد آب‌های کشورمان در خلیج فارس شده بودند، وزیر امور آمریکا با محمدجواد ظریف تماسی تلفنی برقرار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، از تماس تلفنی جان کری، وزیر امور آمریکا با رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان خبر داد.

بر اساس این گزارش، کری در این تماس تلفنی با ظریف درباره آزادی اتباع آمریکایی بازداشت شده گفت‌وگو کرد.

واشنگتن پست گزارش داد، کری در گفت‌وگو با ظریف مدعی شده است که تعرض قایق‌های آمریکایی به حریم دریایی کشورمان غیرعمدی بوده و به دلیل مشکلات فنی رخ داده است.

واشنگتن: وضعیت را به دقت رصد می‌کنیم

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری سی.ان.ان ضمن تأیید خبر بازداشت 10 آمریکایی توسط نیروهای ایرانی، گفت که کاخ سفید وضعیت به وجود آمده را به دقت رصد می‌کند.

وی افزود، باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا در رابطه با این رخداد با اعضای کنگره در تماس خواهد بود.

ارنست خاطرنشان کرد: به طور قطع همه باید بدانند که ما با طرف ایرانی در تماس هستیم و آنها به ما این اطمینان را داده‌اند که افراد بازداشت شده سالم هستند.

در همین خصوص، پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است: ما با ایران در تماس هستیم و این اطمینان را گرفته‌ایم که قایق‌ها و سرنشینان به زودی بازگردانده خواهند شد.

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی اوباما نیز به سی.ان.ان گفت: ما روی این موضوع کار می‌کنیم و امیدواریم مسأله حل شود.

یک مقام آمریکایی نیز به سی.ان.ان گفته که افراد بازداشت شده امشب را در ایران سپری خواهند کرد و احتمالاً صبح آزاد خواهند شد.

پیش‌تر منابع نظامی آمریکایی اعلام کردند که ارتش این کشور ارتباط مخابراتی خود را با دو قایق که بنا به ادعای طرف آمریکایی در حال حرکت از کویت به بحرین بوده‌اند، از دست داد. مقامات آمریکایی همچنین از بازداشت 10 سرنشین این دو قایق به دست نیروهای ایرانی خبر دادند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۳
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

سپاه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


کد کج شدن تصاوير