کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۹:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

1442727645014_hamid forootan-6.jpg

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: پایبندی ایران به تعهداتش فراتر از توافقات رسمی‌اش با آژانس بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای درخصوص اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: من در اول آوریل در واشنگتن با کشورهای عضو گروه 3+3 و اتحادیه اروپا به دعوت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کردم.

من به رئیس‌جمهور اوباما و همچنین شی‌جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین همچنین رئیس‌جمهور فرانسوا اولاند از فرانسه، دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس، دونالد تاسک رئیس شورای اروپایی، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، اورسولا لین وزیر دفاع آلمان، فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه درباره راستی‌آزمایی و نظارت آژانس بر تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران طبق برنامه جامع مشترک اطلاع دادم.

من تاکید کردم که اکنون ایران تحت قوی‌ترین رژیم راستی‌آزمایی هسته‌ای در جهان قرار دارد. این کشور نه‌تنها توافقات پارلمانی‌اش با آژانس را اجرا می‌کند بلکه پروتکل الحاقی را نیز اجرایی کرده است. اقدامات شفاف‌سازی که فراتر از تعهدات ایران طبق توافق رسمی‌اش با آژانس قرار دارد نیز اجرا شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تجربه و مهارت قابل توجهی در راستی‌آزمایی هسته‌ای دارد. ما به طور موثر می‌توانیم مسئولیت‌هایمان را به عنوان چشم و گوش جهان در ایران انجام دهیم و به جامعه جهانی تضمینی که می‌خواهد را بدهیم.

آمانو در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: من یادآور می‌شوم که این تنها آغاز پروسه‌ای است که چندین سال ادامه خواهد داشت. من از گروه 3+3 و اتحادیه اروپا برای ادامه حمایت‌شان در تضمین بودجه مورد نیازی که برای فعالیت‌های مرتبط با برجام در اختیار آژانس قرار گرفته است درخواست کرده‌ام. برجام یک دستاورد روشن برای راستی‌آزمایی هسته‌ای در ایران است. تلاش قابل توجهی برای دستیابی به این توافق مورد نیاز بود و تلاشی مشابه و مستمر نیز برای اجرای آن ضروری است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به انجام سهم خود به روشی عادلانه و مبتنی بر حقیقت در این میان ادامه خواهد داد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۴
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

آمانو

ایران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


کد کج شدن تصاوير