کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۹:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

۱۵۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

 

همة ما از وجود رنگ ها آگاهیم امّا آیا از تأثیر آن ها بر روح، روان، ذهن و اندیشه‌مان نیز باخبریم؟ روان‌شناسان دریافته‌اند که رنگ ها تأثیرات معجزه‌ آسایی بر روح و روان انسان ها داشته و علاقه به رنگ های خاص نیز گویای بسیاری از ناگفته‌های ذهن و روح آن ها است آن چه سبب شد در این مقاله به تأثیر رنگ ها بپردازیم، بررسی اثرات رنگ ها بر خلاقیت فکری و ذهنی کودکان و رشد تفکر در آن ها است، چرا که می‌توان از رنگ ها به عنوان ابزاری در خدمت رشد تفکر بچه‌ها استفاده کرد.                                                                  

 

 

 

ما در دنیای رنگ ها زندگی می‌کنیم و تا حد بسیار زیادی به رنگ ها خو گرفته‌ایم. رنگی بودن جهان یکی از بزرگ ترین موهبتهای الهی است که باعث شادی و نشاط انسان ها شده و موجب رسیدن به امید و آرامش در آنان می‌شود. همة ما از وجود رنگ ها آگاهیم. رنگ به کیفیتی گفته می‌شود که با آن می‌توانیم اسمی برای آنچه در طیف می‌بینیم مثل سبز، زرد، قرمز، نارنجی و ... بگذاریم. ته رنگ نیز وقتی ایجاد می‌شود که به رنگ مورد نظر کمی رنگ سیاه اضافه شود و تون وقتی ایجاد می‌شود که به رنگ مورد نظر کمی خاکستری اضافه شده باشد.حال در این جا به بررسی تأثیر رنگ های مختلف بر خلاقیت افراد می‌پردازیم:

1- رنگ قرمز:

رنگ قرمز یکی از سه رنگ اصلی است که بسیار هیجان‌انگیز و اعتمادآفرین است و اغلب، خطر و آتش را تداعی می‌کند. در ضمن حواس را تحریک کرده و انرژی‌های متمرکز، جاه‌طلبی، شهامت و اشتها را افزایش می‌دهد. قرمز، رنگی است هیجانی و ذهن منطق‌گرا را به زانو در می‌آورد. این رنگ، انرژی مهار نشده ای است که موجب افزایش خلاقیت، انرژی و شادابی در زندگی می‌گردد.

چکیده‌ ویژگیهای رنگ قرمز:

مثبت                    منفی

پر انرژی               خسته کننده

با اعتماد به نفس    پرخاشگر

پر شور                   ناراضی

روراست                عجول

اقدام کننده              بی‌تاب

کاوشگر          بیش از حد مغرور

اخلاق‌گرا

توجه: رنگ قرمز در معماری کلاس های درس، کاربردی ندارد زیرا دیوارهای قرمز کودکان را آشفته حال و بَد خلق می‌کند و به علت روح هیجانی که در این رنگ نهفته است، کودک را از حالت آرام خارج کرده و به جنب و جوش و ناآرامی می‌کشاند و از تمرکز او جلوگیری می‌کند لذا بهتر است از رنگ قرمز در فضای کلاسی استفاده نشود اما می‌توان از این رنگ در محیطهای بازی، نمایش و ورزش استفاده کرد.

2- رنگ زرد

در میان رنگ ها، زرد بالاترین بازتابش را داشته و محرک فکر است. این رنگ، سمبل طبیعی آگاهی و روشنی است و روی ضمیر انسان، خلاقیت و مثبت اندیشی اواثر می‌گذارد بطوری که مثبت بودن را تداعی می‌کند ولی در عین حال، معانی منفی زیادی دارد. زرد یکی از رنگ های اصلی است که با فعالیت های ذهنی تداعی دارد و هوش و کنجکاوی فرد را تقویت می‌کند. بنابراین با نماد سرعت، بویژه سرعت تفکر و تصمیم‌گیری در ارتباط است و تمرکز حواس را بالا می‌برد.

3- رنگ لیمویی

لیمویی یکی از رنگ های خانوادة زرد می‌باشد که نشان‌دهندة شخصیت مثبت و زود فهمی است. در ضمن ترکیب آن با آبی آسمانی نشانگر ذهن باز، فهم زیاد و درک بسیار شفاف است. لازم به تذکر است که رنگ زرد Contrastیا تقابل ویژه‌ای با خاکستری که رنگ خنثی است دارد، لذا برای حذف معانی منفی آن، از رنگ خاکستری و خانواده آن استفاده می‌شود. توجه: رنگ زرد در دکوراسیون داخلی، فضا را روشن و شاد می‌سازد ولی مشاوران و مددکاران اجتماعی که سر و کارشان با کسانی است که از لحاظ احساسی، آسیب پذیرند باید در انتخاب این رنگ با احتیاط عمل کنند؛ زیرا این رنگ هم برای احساسات خوب و هم برای احساسات بد بسیار تحریک کننده‌ است. لازم به ذکر است که طراحان اتاق های آموزشی هم از این امر مستثنی نبوده و باید در انتخاب رنگ فضای آموزشی توجه لازم را داشته باشند.

4- رنگ نارنجی

رنگ نارنجی، مخلوطی از قرمز و زرد است و گفته شده شوق را با استعداد ترکیب می‌کند. در ضمن رنگ یادگیری، آزمایش، قضاوت، پذیرش یا رد مطلب هم هست. نارنجی احساسات متلاطم و هیجانی را تسکین می‌دهد و برای رسیدن به آرامش بسیار مؤثر است چرا که قسمت زرد آن، با خنثی کردن انرژی و هیجان رنگ قرمز، انجام این فرایند را به صورت عقلانی و منطقی تضمین می‌کند. قرار گرفتن در محیط نارنجی، افق دید و فکر را وسیعتر کرده و رنگی انقلابی بشمار می‌رود، چرا که پشتکار و پروژه‌های رسیدن به گامهای موفقیت آمیز را ترسیم می‌کند. در ستاره‌شناسی، نارنجی با علامت شیر (مرداد) ارتباط خاصی دارد و به تقویت ایده‌آلهای دوستانه و اجتماعی، خلاقیت و خودشکوفایی کمک می‌کند. در رنگ نارنجی، حسی مستتر شده که می‌تواند بر حمله‌های غیرمنطقی و فوبی‌ها (ترسها) پایان دهد.

استفاده از رنگ نارنجی در محیط آموزشی

رنگ نارنجی، رنگی زنده و قوی است و بهتر است با رنگ هایی همچون رُسی یا زردآلویی مخلوط شود تا اتاق را از حالت پرتنش خارج کرده و به محیطی آرام‌ و دوستانه‌تر تبدیل کند. از آن جا که نارنجی رنگی است محرک، برای فضای آموزشی در مقطع دبستان بسیار ایده‌آل است چرا که از یک طرف دانش آموزان را سرزنده، نیرو‌بخش، گرم و آرامش طلب می‌کند و از طرف دیگر از خواب آلودگی و بی علاقگی کودک مخصوصاً در ساعات اولیه صبح جلوگیری می‌کند.

5- رنگ سبز

رنگ سبز می‌تواند در درون ساختار روان‌شناختی ما تعادل کامل ایجاد کند و در بین همه رنگ ها از همه آن ها خوشایندتر است، زیرا چشم برای تمرکز کردن روی آن هیچ نیازی به تنظیم شبکیه ندارد. روان‌شناسان بر این عقیده‌اند که سبز حالتی از نگرش ذهنی مثبت را ایجادکرده و چون با رنگ های طبیعت، بیشتر سر و کار دارد احساس ثبات و امنیت را در ما تقویت می‌کند. البته رنگ سبز در تُن‌های متفاوت، نمادی متفاوت دارد.

رنگ سبز در تُن‌های متفاوت:

سبز یشمی

در این رنگ، آرامش روحی نهفته شده و فراست و هشیاری فرد را بالا می‌برد. سبز به انسان کمک می‌کند تا اسرار نهان جهان هستی را بهتر درک کرده و به او بینش فلسفی همراه با عقل سلیم عطا می کند. کسانی که سبز یشمی را دوست دارند بطور ذاتی روشن‌بین و منطقی هستند.

سبز تیره

سبز تیره نشان‌دهنده قابلیت اعتماد (اعتماد پذیری) است و فردی که این رنگ را دوست دارد، دارای شخصیت با ثباتی است که در بحران ها می‌تواند بدون دستپاچگی کنترل اوضاع را در دست گیرد. در چنین اشخاصی عقل، منطق و ذهنیت واقع‌بین از خصوصیات درونی آن ها زاییده شده است.درضمن اختلاط سبز تیره با آبی آسمانی، آزادی اندیشه و خلاقیت را نشان می‌دهد.

استفاده از رنگ سبز در فضای آموزشی

سبز، یک رنگ ثانویه است که از ترکیب دو رنگ متضاد زرد و آبی به دست می‌آید. این رنگ چون با طبیعت در ارتباط است، رنگی متعادل محسوب می‌شود و به آرامش روحی و اعصاب کمک کرده و محیطی آرامش‌بخش را ایجاد می‌کند. سبز برای دکوراسیون اتاق های مطالعه، فضا‌های آموزشی و مکانی که به تمرکز احتیاج دارد با اهمیت بوده و رنگ ایده‌آلی محسوب می‌شود. این رنگ به اتاق و کسانی که در آن فضا قرار دارند، آرامش‌ متعادلی می‌دهد. اگر سبز را با انواع کرم و سفید مخلوط کنیم و در رنگ‌آمیزی اتاق و فضای آموزشی به کار بریم، فضای آرام‌بخش و تفکر آمیزتری خواهیم داشت و اگر با رنگ قرمز ترکیب شود، به شکوفایی خلاقیت افراد در آن فضا پرداخته وازخود ترکیبی قوی می‌سازد. رنگ آبی با رنگ سبز ترکیبی دلنشین و هماهنگ دارند که در طبیعت به صورت گل های آبی در میان شاخ و برگهای سبز نمودار شده است. این دو رنگ به کلاس، فضایی متعادل و آرام داده و به تقویت تمرکز افراد می‌انجامد که برای اتاق های مطالعه بسیار ایده‌آل است. به طور کلی تلفیق این دو رنگ، آرام‌بخش و متمرکز کننده حواس است. تونالیته‌های قرمز، صورتی و زرد، هم در ترکیب رنگی با آبی، همراهان بسیار عالی محسوب می‌شوند و می‌توانند هر کدام از سردی رنگ آبی بکاهند.

6- رنگ آبی

آبی، یکی از رنگ های اصلی است که به رنگ حقیقت شهرت دارد. این رنگ نشانگر ذهن عالی و هوش سرشار است و با احساسات و معنویت در ارتباط است. این رنگ، آرام، آرامش‌بخش و تسلی‌دهنده است. اگر کسی بیش از حد احساس ناراحتی کرده و در آستانه خشم و اضطراب قرار داشته باشد پوشیدن لباس آبی، آرامش و هماهنگی‌ ذهن او را افزایش داده، باعث بالارفتن تفکر او می‌شود. بالأخره توانایی آرام کردن روح مشوش راداشته و آرامش خیال او را فراهم می‌آورد. (مانند حالتی که در اثر نگاه به آسمان برای فرد حاصل می‌شود). هنگامی که آبی به دو قسمت رنگ های تیره‌تر و روشن‌تر تقسیم می شود، نشان‌دهنده نوعی شخصیت در فرد است. فردی که به آبی تیره علاقمند است، قابل اعتماد، عاقل و جسور خواهد بود و چون با تمرکز شدید روی عقل و منطق حرکت می‌کند، ممکن است احساساتش تحت‌الشعاع قرار گرفته، آن را از دست بدهد و یا ضعیف‌تر عمل کند. بر عکس، افرادی که به آبی روشن علاقمندند، ذاتا هنرمند و فرهیخته هستند. این تیپ افراد را بیشتر افراد هنرمند، طراح، نویسنده و هنرپیشه تشکیل می‌دهند که در فعالیت های خلاقانه شرکت دارند. رنگ آبی، تخیل فعال و حتی در بعضی موارد بیش از حد خلاق را القا می‌کند.

استفاده از رنگ آبی در فضای آموزشی:

از آن جا که رنگ آبی، کیفیتی سرد و رسمی دارد، فضا را به آرامش می‌کشاند و البته از حالت دوستانه و گرمی‌بخش دور می‌کند. لذا بهتر است در فضاهای آموزشی و کلاس، این رنگ را با تلفیق رنگ های دیگر استفاده کرد.

7- رنگ بنفش و ارغوانی

بنفش، ترکیبی از رنگ قرمز و آبی است که یکی از معنوی‌ترین رنگ ها به شمار می‌آید و نشانگر هماهنگی بین عقل و احساسات و مرز بین معنویات و مادیات محسوب می‌شود. این دو رنگ در سمبولیسم رنگ ها تفاوت چندانی ندارند به همین منظور در یک قسمت قرار می‌گیرند.این دو رنگ با تفکر عالی، درک روحی و توانایی های روانی مرتبط هستند و در تلفیق این دو رنگ، تُن‌های مختلفی بچشم می‌خورد که هر کدام بیانگر خصوصیت روحی افراد است.

ارغوانی مایل به آبی

این رنگ کمال گرایی، ایده‌آلیسم، انسان‌گرایی و تفکر فلسفی را تقویت می‌کند. کسانی که این ترکیب را دوست دارند افرادی پر احساس و خوش فکرند و دارای حس ششم قوی‌ای هستند. ارغوانی روشن، رنگی است که در تصمیم‌گیری با تفکر و منطق در ارتباط است.

طراحی رنگ بنفش در فضای آموزشی:

همان طوری که گفته شد عناصر تشکیل‌دهندة رنگ بنفش، قرمز و آبی هستند. امتزاج این دو رنگ با بنفش، سردی و گرمی خاصی را در محیط ایجاد کرده که رنگ قرمز، گرمی فضا و رنگ آبی سردی آن را بیشتر می‌سازد لذا طیف های کم رنگ بنفش به فضا و محیط آموزشی آرامش، روحیه و شادابی را تلقین می‌کند، ولی لازم به ذکر است که قرار گرفتن به مدت طولانی در فضای صرف بنفش، سبب افسردگی می‌شود، زیرا انرژی‌های آن به قدری قوی است که ذهن نمی‌تواند بار اضافی آنرا تحمل کرده و از خود واکنش نشان می‌دهد.پس بهتر است در طراحی فضای آموزشی، رنگ بنفش را با رنگ های سفید، سبزو یاسی‌ ممزوج کرد.

    

    

 

شایان ذکر است که بدانیم غریزه ایجاد هارمونی و هماهنگی در استفاده از رنگ ها، هدیه‌ای است که در برخی افراد،از بدو تولد بطور ذاتی نهاده شده است ولی کسانی که از این خصوصیت برخوردار نیستند هم می‌توانند قوانینی را در مورد مدیریت رنگ ها بیاموزند و بکار گیرند .برای مثال سایه‌ها، توناژها و ته رنگ‌ها به خاطر ارتباط تصویری طبیعی‌شان در کنار هم می‌نشینند و قوانین ساده‌ای را به وجود می‌آورند که می‌توان آن ها را با هم مخلوط و هماهنگ کرد. دنیای رنگ ها، آن قدر وسیع و پرجاذبه است که مورد توجه و استفاده همگان قرار می‌گیرد.                                                                                                                              

  

 

 

منبع :

کتاب روانشناسی رنگها، تالیف جاناتان دی ولسلی تایلور و ترجمه مهدی گنجی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۴۴
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

 
مخالفت 56 درصدی مردم آمریکا با توافق هسته ای

اوباما در نامه‌ای به جرولد نادلر سناتور دموکرات نیویورک که به نظر می رسد خطاب به همه قانونگذاران دموکرات مردد درباره توافق هسته ای نوشته شده است، تاکید کرد : توافق راه دسترسی ایران به بمب را بسته است اما گزینه نظامی و ادامه فشار اقتصادی یکجانبه حین اجرای برجام و حتی فراتر از آن علیه ایران همچنان روی میز خواهد بود. به گزارش بی بی‌سی، رئیس جمهور آمریکا این نامه را در حالی نوشته است که در تعطیلات تابستانی خود به سر می برد اما افزایش مخالفت ها با توافق هسته ای او را واداشته که از کمپ تابستانی خود در حمایت از توافق نامه نگاری کند. همزمان سی.ان. ان نتایج یک نظر سنجی را اعلام کرد که براساس آن بیشتر مردم آمریکا با توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 مخالف بوده و خواستار رد آن در کنگره هستند. 3 هفته پیش همین نظر سنجی با سوالات مشابه انجام شده بود که در آن زمان، 52 درصد آمریکایی ها مخالف توافق بودند اما اکنون این عدد به 56 درصد رسیده است. به گزارش بی بی سی، مخالفت جمهوری‌خواهان نسبت به نظرسنجی قبلی از 66 درصد به 83 درصد رسیده اما موافقت دموکرات‌ها با توافق هسته‌ای از 61 درصد به 71 درصد رسیده است اما میزان 58 درصدی مخالفت مستقل ها با توافق تغییری نکرده است. بی بی سی در تحلیل خود گزارش داد که این نظرسنجی نشان دهنده شکاف بیشتر میان دموکرات ها و جمهوری خواهان برسر توافق است. در عین حال به گزارش ایسنا به نقل از فایننشیال اکسپرس، باراک اوباما در نامه ای که خطاب به جرولد نادلر سناتور دموکرات نیویورک منتشر شده گفت:‌ اگر ایران بخواهد به سمت ساخت سلاح هسته‌ای حرکت کند، همه گزینه ها مثل گزینه نظامی روی میز خواهد بود. اوباما همچنین تاکید کرد که به تحریم‌های مربوط به حمایت ایران از حزب ا... لبنان و آن چه او آن را نقش ثبات زدایی ایران در یمن خواند ادامه خواهد داد.اوباما همچنین روز گذشته در یادداشتی در وبگاه خبری (NJ) تاکید کرده است که توافق هسته‌ای مشکلات و اختلافات واشنگتن و تهران را از بین نمی برد. همزمان به گزارش فارس، بوستون‌گلوب گزارش داد که تعداد سناتورهای حامی برجام در سنای آمریکا به ۲۶ نفر رسیده و اوباما برای داشتن قدرت عملی وتوی مخالفت کنگره با برجام، تنها به ۸ رای دیگر در سنا نیاز دارد. اوباما برای آنکه از رای دو سوم سنا بر ضد برجام خلاصی یابد، نیازمند رای 34 سناتور است. روز چهارشنبه، سناتور «جو دانلی» از ایندیانا نیز در اعلامی مشابه، ابراز داشت که می‌خواهد فرصت موفقیت را به برجام بدهد. با این حال به گزارش تابناک پایگاه اینترنتی «پولیتیکو» بر تلاش جمهوری خواهان برای همراه کردن هری رِید، رهبر پرنفوذ دموکرات ها در سنا متمرکز شده است. با این حال به گزارش نسیم، نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اگر رای‌گیری درباره توافق با ایران امروز انجام شود، حمایت کافی ازوتوی اوباما در میان دموکرات‌های مجلس نمایندگان وجود دارد، من درباره این موضوع اطمینان دارم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۴۲
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

 

با گذشت حدود 2 سال از اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان که با هدف ارائه تسهیلات مختلف مادی و معنوی و حذف کاغذ بازی ها ومقررات دست وپا گیر پیش روی مخترعان و نوآوران و شرکت های دانش بنیان به تصویب رسیده، هنوز نتوانسته به طورکامل، مشکلات شرکت های دانش بنیان را رفع کند .این شرایط در حالی است که مقام معظم رهبری بار ها موضوع حمایت از شرکت های دانش بنیان را مورد تاکید قرار داده اند به نحوی که در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که اوایل امسال از سوی معظم له ابلاغ شد ، بند دوم از سیاست های 24 ماده ای اقتصاد مقاومتی به " پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، پیاده سازی و اجرای نقشه جامع علمی و ساماندهی نظام ملی نوآوری به منظور ارتقای جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش بنیان در منطقه " اختصاص دارد . همچنین رهبر انقلاب این مهم را در سیاست های ابلاغی علم وفناوری در تاریخ 29 شهریور سال گذشته نیز مورد تاکید قرار داده ا ند.

تاریخچه قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان

درمردادسال 87 موضوع تدوین لایحه ای با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان به عنوان یکی از ارکان اقتصاد دانش بنیان از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری مطرح شد؛ این لایحه پس از طی مراحل مختلف در دی سال 87 به مجلس رفت و پس از حدود 2سال معطلی در مجلس ،در نهایت آبان 89 به تصویب رسید و آیین نامه اجرایی این قانون نیز پس از طی فراز ونشیب های طولانی ، 2سال بعد یعنی درآبان 91 پس از تایید شورای نگهبان ابلاغ شد . اعطای معافیت مالیاتی به شرکت های دانش بنیان یکی از موارد پیش بینی شده در قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان است که طبق ماده 22 آیین نامه اجرایی این قانون ، درآمد مشمول مالیات این شرکت ها از قراردادها و فعالیت های تحقیق و توسعه، تجاری سازی و تولید محصولات و خدمات دانش بنیان در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان به مدت 15 سال از پرداخت مالیات معاف است. در حالی که وجود برخی ناهماهنگی ها در مسیر اجرای این ماده قانونی و روشن نبودن برخی آیین نامه ها و دستور العمل های مرتبط با آن ، موجبات سرگردانی شرکت های دانش بنیان را برای دریافت معافیت مالیاتی فراهم کرده وبا وجود آن که معاون علمی رئیس جمهور از اعطای معافیت مالیاتی به 1500 شرکت دانش بنیان در سال جاری خبر می دهد اما بنا به گفته معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ،معطل ماندن قانون معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان و ناهماهنگی ها یی که در مسیر اجرای این قانون وجود دارد، چالش هایی را برای شرکت های دانش بنیان فراهم کرده است. احمدی می گوید:با وجود آن که قانون معافیت مالیاتی به امضای وزرای علوم و اقتصادو دارایی نیز رسیده وبه همه دفاتر و عاملان مالیاتی نیز ابلاغ شده امامتاسفانه اجرای این قانون در سطوح پایین مدیریتی با مشکلاتی همراه است که دلیل آن به طورعمده بی اطلاعی و عدم توجیه سایر بخش ها ست و باید با تعامل و هم افزایی این مسائل را حل کرد و وزارت علوم نیز آمادگی کامل در این زمینه دارد.

گلایه های شرکت های دانش بنیان

فتاحی یکی از فعالان شرکت های دانش بنیان می گوید : ناهماهنگی های موجود بین وزارت اقتصاد وامور دارایی وشرکت های دانش بنیان یکی از این موارد است،به نحوی که در اغلب موارد وقتی شرکت های دانش بنیان به دفاتر مالیاتی مراجعه می کنند،آن ها اعلام می کنندکه این قانون هنوز به ما ابلاغ نشده است و اساسا از وجود چنین قانونی بی اطلاعند . از سوی دیگر برخی دفاتر مالیاتی که اتفاقا از قانون مطلع هستند، به نوعی دیگر مانع تراشی می کنند،به نحوی که عاملان مالیاتی از ما شناسنامه دانش بنیان ویا معرفی نامه دانش بنیان مطالبه می کنند در حالی که اساسا شرکت های دانش بنیان فاقد این اسناد و مدارک هستند و نام آن ها صرفا در یک وب سایت درج می شود و این همه آن چیزی است که به ما اعتبار می دهد . مدیر یکی دیگر از شرکت های بزرگ دانش بنیان کشور که در زمینه دارویی فعالیت می کند نیزمی گوید:نداشتن شناسنامه دانش بنیانی یکی از مسائلی است که باعث می شودشرکت های دانش بنیان در مسیر استفاده از تسهیلات پیش بینی شده مانند معافیت مالیاتی با مشکل مواجه شوند. او می گوید : شرکت های دانش بنیان باید دانش بنیان بودن خود را اثبات کنند بنابراین وقتی به سازمان امور مالیاتی مراجعه می کنیم طی یک فرآیند طولانی باید ابتدا دانش بنیان بودن خود را به آن ها اثبات کنیم در حالی که این هماهنگی باید در سطوح بالاتر و بین معاونت علمی و اداره مالیات انجام شود و ما صرفا برای دریافت تسهیلات معرفی شویم . از سوی دیگر معاونت علمی، شرکت های دانش بنیان را سال به سال ممیزی می کند و سپس به دارایی معرفی می کند و این مسئله نیز زمان زیادی را از ما می گیردو ما دائم باید در گیر کار های حسابرسی ،دارایی و... باشیم.

کهریزی مدیر یکی دیگر از شرکت های بزرگ دانش بنیان کشور نیز با وجود بهره مندی از معافیت مالیاتی در سال 92 از فرآیند طولانی و پیچیدگی های موجود برای استفاده از این تسهیلات گلایه دارد . او می گوید : به طور کلی از زمان ارائه اظهارنامه تا دریافت این تسهیلات فرآیند طولانی باید طی شود.در حال حاضر یک کار گزار برای انجام این کار به ما معرفی شده که شرکت های دانش بنیان باید اظهار نامه های خود را به این کارگزار ارائه کنند اما نکته اساسی این است که با وجود ارائه اظهار نامه مالیاتی شرکت در سال گذشته ،هنوز در مرحله عمل موفق به دریافت معافیت مالیاتی نشده ایم . با وجود ابلاغ آیین نامه قانون معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان به دستگاه های اجرایی، متاسفانه این قانون در پیچ و خم اداری گرفتار شده است ودر پایین ترین سطح اجرایی و شهرستان ها به درستی اجرا نمی شود.

مهم ترین نکات

قانون معافیت مالیاتی به امضای وزرای علوم و اقتصادو دارایی رسیده وبه دفاتر وعاملان مالیاتی نیز ابلاغ شده امامتاسفانه اجرای آن در سطوح پایین مدیریتی با مشکلاتی همراه است.

در اجرای این قانون از حرف تا عمل فاصله زیادی وجود دارد .

با وجود ابلاغ آیین نامه قانون معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان به دستگاه های اجرایی، متاسفانه این قانون در پیچ و خم اداری گرفتار شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۴۱
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
خواب دخترشهید «سیدعلی اکبرحسینی»تعبیرشد
 

 یکر مطهر شهید گمنام 24 ساله که سال گذشته در شهر دررود نیشابور به خاک سپرده شده بود با آزمایش DNA شناسایی شد.به گزارش خراسان،درپی آزمایش DNA و نمونه برداری از پیکر مطهر شهید گمنام و مطابقت آن با نمونه خون، فرزند شهید شناسایی شد تا خانواده شهید «سیدعلی‌اکبر حسینی» پس از ۳۱ سال پنج شنبه گذشته به مزار شهیدشان در گلزار شهدای دررود نیشابور بروند.

مثبت اعلام شدن آزمایش DNA

نماینده کمیته جست و جوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در خراسان رضوی با اعلام این خبر درباره جزئیات این موضوع به خراسان گفت:چهارم خرداد سال گذشته همزمان با شهادت امام موسی کاظم (ع) دو شهید گمنام در شهر دررود نیشابور تشییع و تدفین شدند.سرهنگ پاسدار «محمد احراری» افزود:پس از خاکسپاری این شهدا،«سمیه سادات حسینی» دختر شهید «سیدعلی اکبر حسینی» از شهر دررود به ما مراجعه کرد و از خوابی که درباره پدر شهیدش دیده بود مطالبی را گفت که این موضوع با پیگیری های وی چند بار ادامه داشت تا این که خانواده این شهید را به ستاد کل نیروهای مسلح در تهران معرفی کردیم تا از فرزندان این شهید، نمونه برداری شود. وی خاطر نشان کرد: نمونه برداری از فرزندان «شهید سید علی اکبر حسینی» با نمونه ای که از مغز استخوان شهید گمنام قبل از تدفین برداشته شده و در بانک اطلاعات نگهداری می شد مطابقت داده شد که آزمایش نمونه نگهداری شده از شهید گمنام با دخترشهید«سمیه سادات حسینی»مثبت اعلام شد. وی افزود: بر اساس وظیفه امروز(پنج شنبه) در منزل شهید حضور یافتیم و موضوع را به اطلاع خانواده شهید سید علی اکبر حسینی رساندیم.

آرزوی صحبت با پدر

«هاجر بیگم موسوی» همسر شهید سید علی اکبر حسینی دراین باره اظهار کرد: در عالم رویا شهید «سید علی اکبر حسینی» مدام تأکید داشت که من نزدیک شما هستم و از این بابت نگرانی نداشته باشید .وی ادامه داد: سال قبل وقتی دو شهید گمنام در شهر دررود تشییع و خاک سپاری شدند، ابراز ارادت خانواده ما به آن دو شهید همانند دیگر شهیدان بود. چه بسا به لحاظ این که شهیدان گمنام اند خودمان را دلبسته آن ها محسوب می کردیم و حالا بعد از گذشت 31 سال با توجه به خلوص نیت، پاکی و صداقتی که این شهید داشت خودش باعث شناسایی اش شد و از این بابت خدا را شاکریم و تلاش می کنیم ادامه دهنده راهش باشیم.«سمیه سادات حسینی» که 32 سال از عمرش می گذرد درباره خبر شناسایی پدر شهیدش اظهار کرد: یک هفته قبل از تشییع دو شهید گمنام در عالم رویا خواب دیدم که در یک حسینیه ای تابوت دو شهید گمنام بود و عده ای به من تابوت یکی از این شهدا را نشان دادند و گفتند که پدرشماست.وی خاطر نشان کرد: به من اصرار کردند که نزدیک تر بروم. لحظه نزدیک شدن دیدم که بر روی یکی از تابوت ها با خط خوشی نام پدر شهیدم را نوشته اند. وی ادامه داد: چون در شهر دررود نبودم با مادرم تماس گرفتم و موضوع خواب خودم را تشریح کردم که مادرم خبر داد قرار است دو شهید گمنام در این شهر تشییع شوند.وی به روز تشییع دو شهید گمنام در دررود اشاره کرد و افزود: در کنار قبور دو شهید گمنام احساسم این بود که کنار قبر پدرم هستم و در واقع همان شد که برایم اتفاق افتاده بود. فرزند شهید می‌گوید: به لحاظ شرایط سنی هیچ وقت پدرم را ندیده بودم و آرزو داشتم حتی برای لحظه ای او را در آغوش بگیرم و با او صحبت کنم که خدا را شکر این اتفاق افتاد و حالا می توانم با پدرم صحبت کنم.شایان ذکر است شهید «سیدعلی اکبر حسینی» اول آذر سال 39 در شهر دررود متولد و در دوران دفاع مقدس به عنوان بسیجی از طریق لشکر 5 نصر به جبهه ها اعزام شد.وی 22 اسفند سال 63 در 23سالگی در عملیات بدر منطقه عملیاتی جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل شد. این شهید چهارم خرداد سال 93 همزمان با شهادت امام موسی کاظم(ع) به همراه یکی دیگر از شهدای گمنام در بوستان شهدای گمنام دررود تشییع و خاک سپاری شده بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۴۰
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
سردار نقدی در همایش آب یا سراب:
 بررسی برجام در مجلس نباید منجر به تفرقه شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه برای شناخت بهتر اقتصاد مقاومتی باید اقتصاد عاریتی را شناخت تاکید کرد: اقتصاد عاریتی، کشور را به قهقرا می‌برد.

خبرگزاری فارس: اقتصاد عاریتی، کشور را به قهقرا می‌برد/ بررسی برجام در مجلس نباید منجر به تفرقه شود

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، صبح امروز در همایش آب یا سراب  که در محل این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه ما امروز درگیر جنگ همه‌جانبه با استکبار هستیم، اظهار داشت: بارها گفته‌ایم که مسئله آمریکا مسئله هسته‌‌ای نیست و خیلی از ما در این مسئله گیر کرده‌ایم؛ مسئله فراتر از موضوع هسته‌ای است، یعنی استکبار به خاطر مسئله هسته‌ای این همه تکاپو نمی‌کند. 

وی ادامه داد: روزی نیست که رئیس‌جمهور آمریکا در مورد مسئله ایران حرف نزند. مسئله دشمنان با ما مسئله انقلاب اسلامی، پیشرفت انقلاب و شکست استکبار است. انقلاب با سرعت در حال پیشرفت است و سنگرهای کلیدی دنیا یکی‌یکی از دست آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در حال خارج شدن است و آنها می‌خواهند به هر نحو جلوی این پیشروی‌ها را بگیرند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: دشمنان می‌خواهند پیشرفت شگرف انقلاب اسلامی را متوقف و در ایران نفوذ پیدا کنند. اختلاف و نفوذ دو راهکاری است که دشمنان به دنبال آن هستند و قصد دارند مسئله هسته‌ای را دستمایه قرار دهند.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه ما باید وحدت را حفظ کنیم، اظهار داشت: بررسی برجام در مجلس نباید منجر به تفرقه شود و  باید تصمیم‌گیری درباره مسائل هسته‌ای را به مراجع قانونی بسپاریم، البته هیچ قراردادی که به مبارزه با استکبار، حمایت از مظلومان و مستضعفان از جمله فلسطین  و قراردادی که به وحدت و قدرت نظامی ما خدشه وارد کند، نمی‌پذیریم. ما به هر آنچه مراجع قانونی تصمیم می‌گیرند باید عمل کنیم، البته وحدت خط قرمز ماست و نباید وحدت شکسته شود. 

وی ادامه داد: باید جلوی نفوذ و اختلاف را بگیریم. امروز نفوذ در کشور به وسیله دو شاهراه صورت می‌گیرد، یعنی آنها می‌خواهند ادراک‌سازی کنند که بهبود وضعیت اقتصادی ایران و رفاه مردم در گرو ارتباط بهتر با غرب است. شاهراه دیگر نفوذ غرب و استکبار در این است که سعادت و پیشرفت جامعه در گرو آزادی‌‌های فاسد و بی‌بند و بار است. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به جنگ اقتصادی غرب با ایران، گفت: امروز در حال جنگ اقتصادی هستیم و برای عبور از آن چه باید کرد؟ تجربه ملت ما نشان می‌دهد که جنگ‌های متعددی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بر ما تحمیل شده و اولین جنگ، کودتا و حملات تروریستی علیه ما بود. آمریکا آشوب‌های محلی در کشورمان راه انداخت و ملت ما در مقابل آن مقاومت کردند و از دل آن مقاومت نیروی امنیتی کم‌نظیری به وجود آمد که شانه‌ به‌ شانه دستگاه‌های امنیتی در جهان حرکت می‌کند. 

سردار نقدی ادامه داد:‌ آمریکایی‌ها به ما جنگ نظامی را تحمیل کردند و امام‌خمینی(ره) فرمودند مقاومت کنید که نتیجه این شد از دل این جنگ نیروی نظامی و دفاعی کم نظیر متولد شد و ما امروز کم‌نظیرترین نیروی نظامی را در منطقه داریم و آمریکا نمی‌تواند به ایران حمله کند؛ آنها در مرحله بعدی به شهرهای ما حمله کردند و نتیجه آن شد که نیروی موشکی متولد شد؛ آنها ما را تحریم علمی کردند، اما دانشمندان ما در همه زمینه‌ها پیشرفت کردند. در هر حال در هر عرصه‌ای که خط مقاومت را انتخاب کردیم از دل مقاومت یک قدرت متولد شد. 

وی یادآور شد: اگر ما در جنگ اقتصادی خط مقاومت را پیش بگیریم، از دل آن نیروی اقتصادی پیشرو، مقتدر و مثال‌زدنی متولد می‌شود که برای همیشه مشکل اقتصاد ایران را حل خواهد کرد و فرمول این راه اقتصاد مقاومتی است. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:‌ اقتصاد پیشرو و برتر به نیروی انسانی، دانش، فناوری، سرمایه و بازار مصرف نیاز دارد و ایران یکی از استثنایی‌ترین کشورهای جهان است که منابع انسانی فراوانی دارد. 

سردار نقدی با بیان اینکه ایران همه ارکان اقتصاد پیشرو را دارد، با طرح این پرسش که چرا اقتصاد ما پیشرو نیست؟ گفت: برآورد ما این است که ما دو عنصر را باید به سایر عناصر اضافه کنیم؛ خودباوری و همت و مدیریت اجرایی صحیح اصلی‌ترین نیاز ماست. 

وی با اشاره به وجود دو نگاه درباره پیشرفت کشور اظهار داشت: یک نگاه می‌گوید باید از ظرفیت درونی و اقتصاد درون‌زا استفاده کنیم و نگاه دوم معتقد است پیشرفت اقتصادی با کمک بیرونی محقق می‌شود؛ شرایط امروز کشور نشان داده که نگاه دوم غلط، عقیم و بی‌فایده است، البته افرادی که دیدگاه دوم را دارند صریحا مخالفت خود با اقتصاد مقاومتی را مطرح نمی‌کنند، اما طبق فرمایش رهبری باید از بن دندان به اقتصاد مقاومتی باور پیدا کنیم. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه برجسته‌ترین اساتید دنیا نظریه اقتصاد مقاومتی که مُبدع آن رهبری است را تحسین کرده‌اند، یادآور شد: برای شناخت بهتر اقتصاد مقاومتی باید اقتصاد عاریتی را شناخت؛ ویژگی اقتصاد مقاومتی، برون‌زا بودن، مصرفی بودن، دنباله‌رو و درون‌گرا بودن است.

سردار نقدی افزود: اقتصاد مقاومتی می‌‌گوید شرایط سرمایه‌گذاری را فراهم کن و نیازی به تغییر سیاست خارجی نداریم و اگر با استکبار به سازش برسیم هیچ سرمایه‌ای به طرف تو نمی‌آید، اما در مقابل اقتصاد عاریتی به اشرافی‌گری و رفاه‌طلبی اعتقاد دارد و نیز یکی از اصول اقتصاد مقاومتی حمایت از صادرات است، اما اقتصاد عاریتی باوری به توان خودی برای رفاه در بازار جهانی ندارد. 

وی در پایان با اشاره به طرح تاسیس فروشگاه مک‌دونالد در ایران، تصریح کرد: آنها فروشگاه مک‌دونالد را تاسیس می‌کنند تا پول و اخلاق ما را با هم ببرند.

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۳۹
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران و کارگزاران حج:
برخی گروه‌های اسلامی در بعضی کشورها جای دوست و دشمن را اشتباه گرفتند و ضربه‌اش را خوردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: در ۳۶ سال اخیر، استکبار گاه دشمنی با ایران را از زبان و رفتار کشورهای دیگر پیگیری کرده است اما ملت ایران همیشه متوجه بود که این کشورها فریب‌خورده و آلت دستند و دشمن واقعی، همان آمریکا و اسرائیل است.

خبرگزاری فارس: برخی گروه‌های اسلامی در بعضی کشورها جای دوست و دشمن را اشتباه گرفتند و ضربه‌اش را خوردند/ ضرورت توجه به ابعاد اجتماعی و فردی حج

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار دست اندرکاران و کارگزاران حج و سفرهای عتبات، حج را ضامن "تداوم اسلام" و مظهر "وحدت و عظمت" امت اسلامی خواندند و با تأکید بر توجه همزمان به ابعاد اجتماعی و فردی این فریضه بزرگ، انتقال تجربیات وحدت بخش ملت ایران در کنگره عظیم حج را موجب همبستگی، همدلی و اقتدار بیشتر امت اسلامی برشمردند.

ایشان با اشاره به خصوصیات بی نظیر حج نسبت به سایر فریضه های اسلامی افزودند: حج دو جنبه متفاوت فردی و اجتماعی دارد که رعایت هر دو جنبه در سعادت دنیوی و اخروی حجاج و ملتهای مسلمان، تأثیر استثنایی دارد.

رهبر انقلاب، زیارت خانه خدا و مناسک حج را، فرصتی بی نظیر برای تطهیر روح، نزدیکی به پروردگار و فراهم کردن توشه تمامی عمر دانستند و خطاب به زائران خانه خدا افزودند: تک تک اعمال حج را قدر بدانید و روح و جانتان را در سرچشمه این نعمت بزرگ، پاکیزه و سیراب کنید.

حضرت آیت الله خامنه ای در تشریح جنبه اجتماعی حج نیز به حضور همزمان همه ملتها با همه تفاوت های نژادی، مذهبی، فرهنگی و ظاهری در مکه و مدینه اشاره کردند و افزودند: حج مظهر و فرصت واقعی "وحدت اسلامی" است.

ایشان با انتقاد شدید از کسانی که با انواع روشها از جمله بزرگ کردن مفهوم ملیّت، حقیقت و اهمیت امت اسلامی را کمرنگ میکنند افزودند: حج، نمونه ای معنادار از تشکیل امت اسلامی و فرصت بسیار بزرگ برای همزبانی، همدلی و ابراز همدردی مسلمانان جهان است.

رهبر انقلاب تجلی عظمت امت اسلامی و فرصت تبادل تجربیات را از دیگر نکات مهم جنبه اجتماعی حج برشمردند و افزودند: بیان و انعکاس تجربیات مفید ملتهای مسلمان، تقویت امت اسلامی را به همراه می آورد.

ایشان در همین زمینه به تجربیات موثر و کارآمد ملت ایران در دشمن شناسی، اعتماد نکردن به دشمن و اشتباه نگرفتن دوست با دشمن اشاره کردند و افزودند: مردم ما با درکی ستایش برانگیز، دریافته اند که استکبار جهانی و صهیونیزم، دشمن حقیقی و لجوج ملت ایران و امت اسلامی اند و به همین دلیل در همه اجتماعات عظیم ملی و اسلامی، علیه آمریکا و صهیونیزم شعار داده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در 36 سال اخیر، استکبار گاه دشمنی با ایران را از زبان و رفتار کشورهای دیگر پیگیری کرده است اما ملت ایران همیشه متوجه بود که این کشورها فریب خورده و آلت دستند و دشمن واقعی، همان آمریکا و اسرائیل است.

رهبر انقلاب به تجربه ناموفق روی کار آمدن برخی گروههای اسلامی در بعضی کشورها اشاره کردند و گفتند: آنها برخلاف ملت ایران، جای دوست و دشمن را اشتباه گرفتند و ضربه اش را نیز خوردند.

حضرت آیت الله خامنه ای اتحاد را از دیگر تجربه های قابل انتقال ملت ایران به ملتهای دیگر در موسم حج برشمردند و افزودند: مردم ایران با وجود همه اختلاف های " عقیدتی، فکری و  سیاسی" و تفاوتهای قومیتی، وحدت ملی را حفظ کرده اند و قدر این نعمت الهی را به خوبی میدانند که  این تجربه گرانقدر باید به دیگر ملتهای مسلمان منتقل شود.

ایشان درگیری داخلی در برخی کشورها را به بهانه های مذهبی، سیاسی و حتی حزبی، نتیجه قدرناشناسی نعمت وحدت برشمردند و افزودند: خداوند با هیچ ملتی، "قوم و خویشی" ندارد و اگر مردمی قدر اتحاد و همدلی را ندانند خداوند آنها را به بلیّه اختلاف و درگیری و خونریزی دچار میکند.

حضرت آیت الله خامنه ای توطئه های ظالمان جهانی را بر ضد اسلام و ایران و نظام اسلامی  یادآورد شدند و افزودند: آنها در واقع نه بر ضد شیعه یا ایران، بلکه بر ضد قرآن توطئه میکنند چرا که میدانند قرآن و اسلام، کانون بیداری بخش ملتهاست.

رهبر انقلاب با استناد به تلاش بی وقفه مستکبران برای دستیابی به راههای متنوع نفوذ و ضربه زدن به مسلمانان افزودند: به پشتوانه حمایت بی پایان مالی استکبار، دهها مرکز و کانون فکری و سیاسی در آمریکا، اروپا، فلسطین اشغالی و کشورهای وابسته، در حال مطالعه و بررسی اسلام و شیعه هستند تا راههای مقابله با عوامل بیدارساز و اقتدار آفرین امت اسلامی را شناسایی و عملیاتی کنند.

ایشان افزودند: زورگویان جهانی، ایجاد خشونت و تفرقه به نام اسلام را کاملاً جدی دنبال میکنند و در تلاشند با بدنام کردن دین مبین اسلام، به جان هم انداختن ملتها و حتی ایجاد درگیری میان یک ملت، امت اسلامی را تضعیف کنند که انتقال تجربیات وحدت بخش و دشمن شناسانه ملت ایران به دیگر ملتها در ایام حج میتواند این توطئه را خنثی کند.

رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: البته انتقال تجربیات مفید ملتها به یکدیگر در موسم حج، مخالفانی دارد اما به هر حال باید راه آنرا پیدا کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش پایانی سخنانشان با اشاره مجدد به لزوم توجه همزمان به ابعاد فردی و اجتماعی حج، تأکید کردند: مبادا حجاج محترم فرصت بی نظیر تنفس در شهر معطّر پیامبر و حضور عبادی و شوق آور در مکه معظّمه و خانه خدا را با کار بسیار غلط گشت و گذار در بازار و خرید کالا از دست بدهند و حسرت استفاده نکردن کامل از فرصت بی نظیر و نشاط آور حضور در مسجد الحرام و مسجد النبی را برای همه عمر بر دل خود بگذارند.

رهبر انقلاب در سخنان خود همچنین، تلاش برای برگزاری حج را از زیباترین و با شکوهترین مسئولیت ها خواندند و با تشکر از زحمات مسئولان حج افزودند: همه توان خود را برای تحقق حجِ مطلوب به کار گیرید.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی با تبریک دهه کرامت، شعار حج امسال را «حج، معنویت، بصیرت و همدلی اسلامی» اعلام کرد و گفت: تدوین راهبردهای دهگانه و طرح تعالی حج، ارتقای سطح دانش نیروی انسانی، ارائه آموزش های معرفتی برای زائران و روحانیون کاروان‌ها، برگزاری نشست‌های علمی و استفاده از ظرفیت زائران و کارگزاران از جمله فعالیت ها و رویکردها در برگزاری مراسم حج است.

نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی افزود: حج امسال باید ضمن حفظ عزت و کرامت ملت ایران به کانون وحدت مسلمانان جهان تبدیل شود.

آقای اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز با بیان گزارشی از فعالیت های این سازمان، روان سازی فرایند ثبت نام زائران، اعزام 62 درصد زائران با پرواز مستقیم به مدینه، ایجاد تنوع در برنامه غذایی، تامین بخش عمده اقلام مورد نیاز زائران از داخل کشور، کاهش قیمت تمام شده خدمات و اطلاع رسانی هوشمند را از اقدامات و برنامه های سازمان حج و زیارت برای برگزاری مراسم حج امسال خواند و گفت: پیش بینی های لازم به منظور تشرف 64 هزار زائر کشورمان به حج در قالب 455 کاروان صورت گرفته است.

همچنین رهبر انقلاب پیش از آغاز این دیدار از نمایشگاه عکس و کتاب ویژه حج بازدید کردند.

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۳۹
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

 نرخ یورو ۶۲ تومان افزایش یافت+جدول

امروز قیمت سکه با ۲۰ هزار تومان افزایش ۹۲۹ هزار تومان، دلار با ۵ تومان رشد ۳۳۵۴ تومان و یورو با ۶۲ تومان افزایش ۳۸۱۲ تومان فروخته شد.

خبرگزاری فارس: سکه در مرز ۹۳۰ هزار تومان/ نرخ یورو ۶۲ تومان افزایش یافت+جدول

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در بازار آزاد قیمت سکه و ارز نسبت به روز پنج شنبه رشد قابل توجهی داشت.

سکه طرح قدیم و جدید با 20 هزار تومان افزایش 929 هزار تومان و نیم سکه با رشد 6 هزار تومانی 480 هزار تومان به فروش رسید.

ربع سکه هم با 4 هزار تومان افزایش 268 هزار تومان، سکه گرمی با هزار تومان رشد قیمت 173 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با 2076 تومان صعود قیمت 95 هزار و 275 تومان معامله شد.

قیمت اونس نیز در بازار جهانی طلا با یک دلار و 30 سنت افزایش به 1161 دلار و 40 سنت رسید.

در بازار ارز، دلار با 5 تومان افزایش 3354 تومان، یورو با 62 تومان رشد قیمت 3812 تومان و درهم بدون تغییر 918 تومان فروخته شد.

طلا و ارز قیمت میزان تغییر قیمت
سکه طرح جدید 929000 تومان 20000+ تومان
سکه طرح قدیم 929000 تومان 20000+ تومان
نیم سکه 480000 تومان 6000+ تومان
ربع سکه 268000 تومان 4000+ تومان
سکه گرمی 173000 تومان 1000+ تومان
هر گرم طلای 18 عیار 95275 تومان 2076+ تومان
اونس 1161.40 دلار 1.30+ دلار
دلار 3354+ تومان 5+ تومان
یورو 3812 تومان 62+ تومان
درهم 918 تومان 0

انتهای پیام/

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۳۸
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

«فراکتاب» نرم‌افزار کتابخوانی طراحی کرده که همه سنین می توانند از آن استفاده کنند، این نرم افزار با قرار دادن کتاب صوتی لذت گوش دادن به صوت کتاب را نیز برای مخاطبان خود فراهم کرده است.

خبرگزاری فارس: کتاب صوتی و تجربه متفاوت کتابخوانی با «فراکتاب»

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، چرا در عصر فناوری و تکنولوژی، کتاب‌ها که خود منابع ظهور نوآوری‌ها هستند، مهجور که نه... مطرود گشته‌اند؟؟

وقتی نگاهی به آمار خرید و فروش کتاب و آثار مکتوب می‌کنیم ناباورانه خواهید دید که بیشترین حجم؛ متعلق به کتاب‌های کنکور و کمک درسی است و بعد از آن کتب ادعیه!

میزان مطالعه و کتابخوانی در کشورها یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و پیشرفت محسوب می‌شود، حالا با این آمار، آیا پیشرفتی درکار هست؟؟

به دنبال این تفکرات بود که برخی شرکت‌های نرم افزاری اندیشیدند که شاید اگر مدل کتاب‌ها با پیشرفت تکنولوژی دگرگون گردد در افزایش حجم مطالعه عمومی تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد. از طرفی دیگر گوشی‌های تلفن همراه نیز که مدت‌هاست جایگاه خاصی بین مردم پیدا کرده‌اند بستر مناسبی برای این تغییر بودند.

پس با تولید نرم افزارهای کتابخوان- که قطعا راحت‌تر در دسترس عموم هستند-  سعی کردند انگیزشی نو در اذهان ایجاد کنند.

«فرا کتاب» نیز به عنوان محصولی بر بستر آندروید؛ در راستای ایفای رسالت خود، کتابخوانی با امکانات خاص را طراحی نمود تا در بازار کتابخوان‌ها خدمات متفاوتی را به کاربران خود ارائه نماید، خدماتی در قالب فروشگاه و کتابخانه با بیش از 1700 کتاب و فصل تمایزی با عنوان کتاب صوتی.

کتابهای صوتی در انواع مختلفی عرضه می‌شوند:

سبک کتاب کودک: وقتی بحث کتاب کودک مطرح می‌شود، اهمیت متن کاهش و اهمیت جلوه‌های بصری افزایشپ پیدا می‌کند. در سبک کتاب کودک یک تصویر به صورت منظره (landscape) و تمام صفحه (Full screen) نمایش داده می‌شود و هر صفحه صوت متناظر با خود را دارد که در آن راوی شرح ماجرا را بیان می‌دارد.

در واقع هنگامی که کودک در حال مشاهده یک تصویر است - این تصویر در واقع یک صفحه از کتاب داستان است - صدای قصه‌گو در حال شرح ماجرای همان صفحه را می‌شنود. این مدل چندین مزیت نسبت به کتاب‌های مصور عادی دارد:

اول اینکه شما نمی‌توانید همیشه و همه جا کتاب‌های کودک خود را حمل کنید، اما تلفن همراه شما همیشه همراه شماست!

دوم اینکه در بسیاری از موارد پدر و مادر فرصت قصه گویی ندارند و یا توان آن را ندارد که در این صورت تلفن همراه شما نقش شما را ایفا می‌کند - هرچند که موکدا توصیه می‌شود روزانه وقتی را با کودکانتان برای مطالعه صرف کنید تا ضمن نهادینه کردن مطالعه در ذهن کودک، روابط خود را با او عمیق‌تر کنید.

سوم اینکه این کتاب‌ها از نسخه مکتوب آن ارزان‌تر است مخصوصا اینکه صوت هم دارد!

چهارم اینکه وقتی کودک شما بهانه می‌گیرد که تلفن شما را می‌خواهد، نهایتا شما مجبور می‌شوید که به او این اجازه را بدهید. پس بهتر اینکه به جای بازی، فرزند شما کتاب بخواند (در نظر داشته باشید که بسیاری از بازی‌های موجود برای رده سنی کودک و خردسال شما مناسب نیست و عوارض منفی زیادی دارد.)

مجموعه داستان‌های شاهنامه نمونه‌ای خوب از این نوع آثار است.

حال اگر به این سیستم علاقه‌مند شدید باید خاطر نشان کرد که کتاب‌های صوتی محدود به حوزه کودک نمی‌شود و برای نوجوان و بزرگسالان نیز کتاب‌هایی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

 کتاب صوتی: یکی از مشکلات عمده گوش دادن به یک کتاب صوتی، سردرگمی در مطالعه است! در واقع شما نمی‌دانید کجای داستان هستید و تنها با حرکت در دقایق و ثانیه‌ها می توانید حدس بزنید که کدام فصل هستید، برای حل این مشکل در روش سنتی برای هر فصل یک فایل جداگانه ارائه می‌شد که حال اگر فصلی کوتاه هم باشد شما یک فایل جداگانه دارید و ...

اما در «فراکتاب»، تجربه متفاوتی خواهید داشت، در کتاب‌های صوتی فهرستی درج شده است که شما را دقیقا به ابتدای همان فصل می‌برد، همچنین نوار پیمایشی در نظر گرفته شده است که موقعیت زمانی شما را نشان می‌دهد. بدین ترتیب شما هرگز گم نمی‌شوید!

سبک متن و صوت همگام: اما اگر تجربه کاملا متفاوتی می‌خواهید کتاب‌های متن و صوت همگام پیشنهاد ماست. در این مدل ارائه محتوا، شما علاوه بر صوت کتاب، قسمتی از متن که صوت متناظر با آن در حال پخش است، را به صورت رنگی مشاهده می‌کنید. در این مدل شما جمله به جمله با صوت همگام هستید، که علاوه بر مشخص کردن موقعیت شما در متن، در آموزش و یادگیری به ویژه زبان انگلیسی بسیار موثر و کاربردی است.

جهت مشاهده نمونه‌های مشابه از اینجا می‌توانید استفاده کنید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۸
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

 
سلسله سادات رضوی در ادبیات مغفول است

نویسنده رمان «مفتون و فیروزه» که در جایزه ادبی قلم زرین برگزیده شد گفت: در «ولادت» ،نقش سادات رضوی تا دوره قاجار نشان داده می‌شود، از این سلسله در تاریخ اسمی برده نمی‌شود و این مسئله‌ای است که در ادبیات مغفول مانده است.

خبرگزاری فارس: انتشار کتاب دوم «ولادت» تا پاییز/ سلسله سادات رضوی در ادبیات مغفول است

سعید تشکری نویسنده برگزیده قلم زرین در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، از انتشار کتاب دوم «ولادت» تا پاییز خبر داد و گفت: «ولادت»، یک رمان 5 جلدی است که رمان دوم این مجموعه تا پاییز منتشر خواهد شد و علت اینکه انتشار آن طول کشید، به خاطر «مفتون و فیروزه» بوده است.

وی افزود: در این مجموعه می‌خواهم نشان دهم که پس از ورود حضرت رضا (ع) و فرزند ایشان امام جواد (ع) سلسله‌ سادات رضوی نیز در کشور به وجود آمد.

نویسنده رمان «ولادت» گفت: ایرانیان از موسی مبرقع فرزند امام جواد (ع) صاحب نسلی پاکیزه می‌شوند به نام سادات رضوی یا به عبارتی سادات ایرانی که با اختلاف دو نسل فرزندان امام رضا (ع) هستند و این مجموعه، داستان فضلیت این قوم است.

تشکری در ادامه گفت: در رمان «ولادت» نقش سادات رضوی تا دوره قاجار نشان داده می‌شود و نقش آنها در حکومت ایران در حالی که خود حکومت نمی‌کنند نشان داده شده است و این سلسله سادات رضوی هستند که در تاریخ اسمی از آنها برده نمی‌شود و این مسئله‌ای است که در ادبیات مغفول مانده است.

او اضافه کرد: برای مثال صفویه مدیون رشادت رضویه است و اسمی از آنها نمی‌آید و در رمان ولادت می‌خواهم نقش آنها را نشان دهم و بازگشایی این بخش از تاریخ است.

کتاب اول «ولادت» که چندی پیش برای دومین راهی بازار کتاب شد، روایت زندگی دوتن از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) است. نویسنده در این کتاب فرازهایی از زندگی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را نشان می‌دهد البته این فرازها در ارتباط با شیعیانشان در ایران نشان داده می‌شود.

انتهای پیام/و

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۷
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
 

کوثری در گفت‌وگو با فارس:
مجلس باید برجام را بررسی و تصویب کند

عضو کمیسیون ویژه بررسی «برجام» از برگزاری جلسه مشترک با شورای عالی امنیت ملی بر سر موضوع بررسی متن توافق هسته‌ای خبر داد.

خبرگزاری فارس: نشست کمیسیون ویژه «برجام» با شورایعالی امنیت ملی/ مجلس باید برجام را بررسی و تصویب کند

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه براساس آیین‌نامه داخلی مجلس می‌تواند برای بررسی موضوعات مهم کشور کمیسیون‌های ویژه‌ای در قوه مقننه تشکیل دهد، گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم کشور متن «برجام» و توافق اولیه هسته‌ای است که برای بررسی این متن مجلس تصمیم گرفت کمیسیون ویژه‌ای را تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه 15 نفر عضو کمیسیون ویژه بررسی «برجام» در جلسه گذشته پارلمان تعیین شدند، افزود: اولین جلسه رسمی این کمیسیون روز یکشنبه هفته‌ آینده برگزار خواهد شد و در همان روز اعضای هیأت رئیسه با رأی اعضاء مشخص خواهند شد.

عضو کمیسیون ویژه بررسی «برجام» تصریح کرد: همچنین در جلسه روز یکشنبه چهارچوب‌ها و مسیر چگونگی بررسی متن «برجام» مشخص خواهد شد و اینکه چه گروه‌های کارشناسی دعوت شوند و گزارش‌های پیرامون متن «برجام» و قطعنامه 2231، خود را ارائه کنند، مشخص خواهد شد.

کوثری تأکید کرد: کمیسیون ویژه بررسی «برجام» در مجلس در جریان بررسی این متن حتماً با شورای عالی امنیت ملی، جلسه مشترکی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اگر مجلس شورای اسلامی نظر مثبت در متن موردنظر داشته باشد، باید ایرادات و اشکالات آن رفع شود، گفت: دولت اخیراً با صحبت‌هایی که انجام داده می‌خواهد بگوید که فراتر از قانون است. درحالی که قانون اساسی تکلیف را مشخص کرده است.

وی ادامه داد: براساس اصل 77 و 125 قانون اساسی باید تفاهم‌نامه‌هایی که برای کشور تعهد‌آور هستند در مجلس بررسی و تصویب شوند. حال اگر در این توافق‌نامه تعهداتی نیست و نمی‌خواهد به آن عمل شود، بنابراین مجلس هم بررسی نخواهد کرد، اما اگر تعهدآور باشد، قانون مشخص کرده که مجلس آن را باید بررسی و تأیید کند.

عضو کمیسیون ویژه بررسی «برجام» تصریح کرد: دولت نمی‌تواند قانون را دور بزند و دیدگاه‌ها پیرامون این بحث مشخص است. دولت می‌خواهد تحریم‌ها برداشته شود و مسئله هسته‌ای به سرانجام برسد و وقتی در این راه تعهداتی ایجاد می‌شود، قانون مشخص کرده که مجلس باید این مسائل را تعیین تکلیف کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۶
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم


کد کج شدن تصاوير