کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۹:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

۲۷ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم سن پایین بازنشستگی در کشور است، گفت: این موضوع باعث افزایش هزینه صندوق‌ها شده است.

محمود اسلامیان در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و 244 هزار بازنشسته تحت پوشش داریم، اظهار کرد: از این تعداد 80 درصد بازنشستگان در قید حیات هستند، 18 درصد فوت کرده‌اند و یک درصد هم از کار افتاده‌اند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم سن پایین بازنشستگی در کشور است که باید اصلاح شود. متوسط سن بازنشستگی در سال 88، 49.5 و در سال 93، 52 سال بوده است. در حالی که متوسط سن بازنشستگی در اروپا در زنان 65 و در مردان 68 سال است و این شاخص نشان می‌دهد که سن بازنشستگی در کشور ما با استانداردها تناسب ندارد و باعث افزایش هزینه صندوق‌ها شده است.

مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه اظهار کرد: خوشبختانه دولت به موضوع بازنشستگی توجه دارد و موضوع صندوق‌های بازنشستگی از محورهای اصلی برنامه ششم توسعه است.

اسلامیان افزود: چندین ماه است که کارگروهی به ریاست وزیر رفاه و با حضور صندوق‌های بیمه‌ای و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جلساتی تشکیل شده است و امیدواریم به برنامه مطلوبی برسیم که بر اساس آن صندوق‌ها از وضعیت فعلی که دارند خارج شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۰۹:۴۰
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از عفو سربازان غایب و فراری دارای بیش از هشت سال غیبت و بیش تر از آن با موافقت مقام معظم رهبری خبر داد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر بخشش سربازان دارای هشت سال سابقه فرار و بالاتر از آن موافقت نموده و این افراد را عفو نمودند.

کمالی با بیان اینکه این تصمیم به معنای معافیت از سربازی این افراد نیست اظهار کرد: این دسته از افراد دیگر پرونده‌شان به مراجع قضایی ارسال نشده و پرونده غیبتشان از سربازی مختومه خواهد بود و می‌توانند برابر روال جاری کشور به سربازی اعزام شده و خدمت خود را انجام دهند.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود:‌همچنین این افراد می‌توانند با پرداخت جریمه ریالی از انجام خدمت سربازی معاف شوند که در این خصوص از بیستم آذرماه تا پایان دی ماه فرصت دارند تا با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 نسبت به ثبت درخواست پرداخت جریمه ریالی اقدام کنند.

کمالی بار دیگر تاکید کرد که این عفو تنها مربوط به مجازات‌های ناشی از غیبت سربازان فراری می‌شود و اصل سربازی همچنان پابرجاست و این افراد می‌بایست مطابق قانون یا خدمت سربازی خود را انجام داده یا با پرداخت جریمه ریالی معاف شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۰۹:۳۷
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

فرماندار کرج گفت: جاده چالوس حدود صد سال است که به خوبی اداره نمی‌شود.

محمد تقی ایرانی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: صدور کارت سبز تردد برای جاده چالوس تنها یک طرح و پیشنهاد است و باید در مرحله اول در استان مطرح شود و در صورت تایید به دولت ارائه شود.

وی ادامه داد: ارائه این طرح به دولت نیز ضامن اجرایی شدن آن نیست؛ چراکه ممکن است مخالفان زیادی داشته باشند و اجرای آن رد شود.

ایرانی خاطرنشان کرد: جاده چالوس بیش از صد سال است که بدون نظارت جدی و کافی اداره می‌شود و همین امر باعث آسیب به یکی از زیباترین جاده‌های جهان شده است.

فرماندار کرج گفت: در ساعات ترافیک و روزهای تعطیل بعضا تا 20 ساعت زندگی ساکنان این منطقه تعطیل می‌شود و مرجع خاصی نیز حاضر به پاسخگویی دراین زمینه نیست.

این مسئول افزود: دراین مسیر یک هتل فاخر، یک بیمارستان، سرویس بهداشتی مناسب و حتی نمارخانه قابل دسترس وجود ندارد.

وی ادامه داد: درمسیر این جاده حتی یک درمانگاه و مرکز بهداشت نیز وجود ندارد که بیماران و افراد بدحال در مواقع لازم به آنها مراجعه کنند.

ایرانی توضیح داد: عدم مدیریت کارآمد باعث شده طی دهه‌های گذشته آسیب‌های جدی به طبیعت و محیط زیست این منطقه وارد شود.

این مسئول اظهار کرد: عید فطر سال گذشته برخی مسافرانی که از شمال به سمت کرج درحال بازگشت بودند، بیش از 20 ساعت در جاده معطل شدند.

وی ادامه داد: ساکنان منطقه چالوس چه در مواقع خوشی و چه درمواقع ناخوشی ناچارند که ترافیک سنگین این محور را تحمل کنند.

فرماندار کرج گفت:‌ هم اکنون ترافیک به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی ساکنان این منطقه تبدیل شده است و هیچ کس نمی‌تواند برای حل این معضل راه حل درستی ارائه دهد.

وی یادآورشد: فرمانداری کرج تاکید خاصی براجرای این طرح ندارد، ولی آیا کسانی که نسبت به اجرای آن اعتراض می‌کنند می‌توانند طرح بهتری ارائه دهند تا مشکل این محور برای همیشه حل شود؟

ایرانی ادامه داد: ساکنان منطقه چالوس تاوان کسانی را پس می‌دهند که تردد خودروهایشان باعث ایجاد ترافیک در منطقه سکونت آنها می‌شود.

وی افزود: ازآنجایی که اکثر این مسافران گذری هستند، درآمدزایی برای ساکنان این منطقه ندارند؛ چراکه پول‌های خود را درسایر استان‌ها هزینه می‌کنند.

فرماندار کرج در پایان گفت: اگر بنا باشد طرح کارت سبز تردد دراین محور اجرایی شود، درآمدهای حاصله برای ساماندهی وضعیت این جاده هزینه می‌شود و هیچ انتفاع شخصی دراین پیشنهاد پنهان نشده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۰۹:۳۶
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

نتیجه جلسه امروز (چهارشنبه) کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره تلگرام اعلام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، جلسه امروز کارگروه در خصوص بررسی و اتخاذ تصمیم پیرامون مسدودسازی تلگرام تشکیل شد.

پس از بررسی و تبادل نظر به اتفاق آراء مصوب گردید وزارت ارتباطات اقدامات لازم جهت تقویت شبکه‌های داخلی را به عمل آورده و چنانچه شبکه تلگرام ظرف مدت محدودی اقدامات لازم جهت تبعیت از قوانین و مقررات کشور را به عمل نیاورد، نسبت به فیلتر و مسدودسازی آن اقدام کند.

تشریح مصوبات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه توسط خرم‌آبادی

عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا، گفت: جلسه امروز با حضور همه اعضا به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی تشکیل شد.

وی ادامه داد: یکی از دستورات جلسه امروز درباره مسدودسازی شبکه اجتماعی تلگرام بود که تمامی اعضا نگرانی خود را درباره نقض قوانین جمهوری اسلامی توسط این شبکه، بیان کردند.

خرم آبادی خاطرنشان کرد: این جلسه دارای دو مصوبه بود. اول اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شد حمایت و پشتیبانی به‌خصوص در زمینه توسعه شبکه‌های داخلی به عمل آورد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه دوم، چنانچه ظرف مدت محدودی شبکه اجتماعی تلگرام اقدامات لازم را در خصوص حذف محتواهای مجرمانه و رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی به عمل نیاورد، شبکه مذکور مسدود می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۰۹:۳۵
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

یارانه نقدی آبان ماه ساعت 24 امشب-سه شنبه- واریز و قابل برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، پنجاه و هفتمین مرحله از یارانه نقدی در حالی امشب به حساب سرپرستان خانوار به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان واریز می‌شود که هر یارانه بگیری که از ابتدای اجرای طرح در لیست سازمان هدفمندی بوده است دریافتی وی در این ماه به حدود 2.6 میلیون تومان خواهد رسید.

طی پنج سال اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ماهانه حدود 3500 میلیارد تومان خرج پرداخت نقدی شده و در مجموع رقم پرداختی به بیش از 200 هزار میلیارد تومان می رسد.این در حالی است که بعد از سالها تخلف از قانون و توزیع منابع هدفمندی به اضافه برداشت از خزانه و گاها استقراض از بانک مرکزی، در سال جاری و با تکلیف قانون بودجه غربالگری یارانه بگیران کلید خورد و با هدف جداسازی پردرآمدها از لیست یارانه، حذف این گروه آغاز شد.

طبق آخرین آمار اعلامی وزیر "کار تعاون و رفاه اجتماعی " تاکنون حدود سه میلیون نفر از جمع حدود 76 میلیون و60 هزار نفری متقاضیان حذف شده‌اند. با این تغییرات دولت امشب برای حدود 73 میلیون نفر یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی واریز می کند.

بر این اساس با کاهش حدود سه میلیون نفری یارانه بگیران فعلا هزینه ماهانه واریز برای دولت از حدود 3500 به 3300 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. این در حالی است که قرار بوده برای جبران کسری منابع و تراز شدن درآمد و هزینه اجرای قانون هدفمندی در سال جاری تا انتهای امسال حداقل یارانه شش میلیون نفر قطع شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۱:۰۳
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

معاون کنسولی و پارلمانی وزیر خارجه گفت: شخصاً احتمال ربوده شدن غضنفر اصل رکن‌آبادی سفیر پیشین ایران در لبنان را ضعیف می‌دانم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن قشقاوی بعد از پایان جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگاران گفت: امیدواریم با توجه به ارسال دی‌ان‌ای آقای رکن‌آبادی به عربستان این امکان فراهم شود که خانواده ایشان به عربستان سفر کند.

این مقام وزارت خارجه با بیان اینکه وزارت خارجه پیگیر وضعیت مفقودان فاجعه منا از جمله غضنفر اصل رکن‌آبادی گفت: اگر ایشان در فاجعه منا جان خود را از دست داده است جنازه ایشان باید در اختیار ایران و خانواده‌اش قرار بگیرد و همان‌طور که گفتیم وزارت خارجه تا آخر پیگیر وضعیت این مفقودان از جمله آقای رکن‌آبادی خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۱:۰۲
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مسعود خوانساری صبح امروز در هشتمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی در زمینه تولید صنعتی اشاره کرد و گفت: تولید صنعتی در 3 ماهه دوم سال 94 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته معادل 13.1 درصد منفی بوده و رشد فروش نیز در این مدت 11.4 درصد گزارش شده است که اگرچه نسبت به نیمه اول سال اوضاع بهتر شده است اما باز هم نگرانی‌هایی برای نیمه دوم سال‌جاری وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: رشد منفی که در دو فصل ابتدایی سال‌جاری در بخش تولیدات صنعتی رخ داده است، پیش بینی می شود که در فصل پاییز رشد تولید صنعتی منفی شود، ضمن اینکه در پایان سال نیز رشد تولید صنعتی منفی یک درصد و رشد فروش 4.3 درصد شود، البته این گزارش براساس شاخص‌های بورسی تهیه شده است.

وی همچنین در مورد بسته دولت برای تحریک تقاضا و خروج از رکود نیز به این نکته اشاره کرد: دولت و اقتصاددانان همه به این نتیجه رسیده اند که برای حل مشکل رکود باید تقاضا را تحریک کرد، بر این اساس وام خودرو به عنوان اولین بخش از بسته رونق اقتصادی از سوی دولت اجرایی شد و در قالب آن، 130 هزار نفر برای استفاده از وام 25 میلیون تومانی خودرو ثبت نام کردند؛ اگرچه بانک مرکزی تنها خرید دین اسناد را برای 110 هزار خودرو قبول دارد.

رئیس اتاق تهران به آماری که وزارت صنعت برای فروش خودرو پیش بینی کرده بود اشاره ای کرد و افزود: پیش بینی بر این بود 350 هزار دستگاه خودرو وام از سوی بانک مرکزی پرداخت شود در حالی که متاسفانه به دلیل عدم هماهنگی بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، طرح به صورت یکباره متوقف شد و بانک مرکزی، میزان پیش بینی شده برای فروش از سوی وزارت صنعت را در طرح خرید اعتباری خودرو قبول ندارد.

وی با طرح این سوال که باید پرسید آیا دولت برای تبعات تورمی ناشی از اجرای این طرح تمهیدات لازم را اندیشیده است؟ چراکه تورم نقطه به نقطه از 40 درصد اکنون به 10 درصد رسیده است و آیا اثرات تورمی ناشی از اجرای طرح به صورت جامع و کامل دیده شده است.

وی ادامه داد:همچنین این سوال وجود دارد که آیا منابع به کار گرفته شده در این طرح از سوی بانک‌ها تامین اعتبار شده یا اینکه دولت از بانک مرکزی استقراض کرده است، البته باید به صراحت اعلام شود که میزان و درصد تورم ناشی از اجرای طرح چقدر خواهد بود.

خوانساری تورمی که اکنون کنترل شده را به قیمت تعطیلی کسب و کارهای زیادی دانست و گفت: بنابراین دولت نباید به راحتی آن را از دست بدهد.

خوانساری گفت: در ابتدای اجرای طرح اعلام شد که 50 تا 60 هزار دستگاه خودرو در انبار خودروسازان مانده است در حالی که با اجرایی شدن طرح خرید خودرو با وام 25 میلیون تومانی مشخص شد که تنها 15 هزار خودرو در انبار کارخانجات خودروسازی وجود داشته است و بنابراین تمامی ثبت نام‌هایی که در قالب این طرح صورت گرفت، در صف تحویل خودرو مانده اند.  

رئیس اتاق تهران صریح کرد: ناهماهنگی بین وزارت صنعت و بانک مرکزی در شرایط کنونی به ضرر اقتصاد است  و توقف یکباره اجرای این طرح بازتاب خوبی در میان مردم نداشت و نوعی بی‌اعتمادی نسبت به دولت را به‌وجود آورده است، بنابراین در دو بخش دیگر از بسته رونق اقتصادی که اعطای وام در قالب طرح خرید اعتباری کالا و نیز طرح خرید اعتباری کالاهای واسطه ای را پیگیری می کند، باید دقت لازم از سوی دولت به عمل آید.

خوانساری در ادامه به تشریح دو مشکل اصلی در قطع یکباره وام خودرو اشاره و خاطرنشان کرد: بازار سیاهی به وجود خواهد آمد که به دلیل اعطای وام 16 درصدی از سوی دولت، آن هم به تعداد محدود و نیز فروش اقساطی خودرو از سوی لیزینگ‌ها با وام 30 درصدی است که به طور قطع این مابه التفاوت رانت ایجاد خواهد کرد، این در شرایطی است که بدبینی مردم به دولت را نباید از یاد برد.

وی مخدوش شدن بازار خودروهای دست دوم را مشکل دیگر طرح عنوان کرد و اذعان داشت: انتظار می رود برای اجرای بخش‌های دیگر بسته رونق اقتصادی، به صراحت در مورد آن فکری شود، چراکه اگر قرار باشد 80 میلیون کارت اعتباری با بهره 12 درصدی در اختیار مردم قرار گیرد، قطعا کارت‌ها خرید و فروش خواهند شد و به دلیل اینکه شیوه قیمت‌گذاری کالاهای مشارکت کننده در این طرح مشخص نیست، مشکلات جدی رخ خواهد داد.

خوانساری گفت: وقتی قیمت مشخصی برای کالاهای عرضه شده در این طرح وجود نداشته باشد، به طور قطع مشکلاتی همچون خرید و فروش کارت‌های اعتباری میان دلالان و مردم بروز می کند و رانتی که همواره می‌گفتیم، بروز خواهد کرد که باید با آن مقابله شود، ضمن اینکه پیش بینی می شود که اجرای طرح خرید لوازم خانگی با کارت اعتباری هم به صورت یکباره متوقف شود.

وی اظهار داشت: در بحث کالاهای واسطه ای نیز اگر قرار است موجودی انبار کارخانجات مشمول طرح شود، باید تدابیر لازم اندیشیده شود. اما باید این سئوال را هم پاسخ داد که آیا منابع اجرای این طرح از بانک مرکزی استقراض خواهد شد یا اینکه منابع داخلی بانک‌ها درگیر می‌شود، چراکه اگر منابع داخلی بانک‌ها درگیر شود، عملا باز هم از مصرف کننده حمایت شده و حمایتی از تولید صورت نگرفته است و باید پول به جای اینکه به بخش مصرف داده شود، به تولید پرداخت گردد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: آنچه که بانک مرکزی برای اجرای بسته رونق اقتصادی توافق کرده، 6 هزار میلیارد تومان است که به نظر می رسد رقم بالاتری باید در این طرح پرداخت شود.

خوانساری به آمار 6 ماهه تسهیلات بانکی در ابتدای سال 94 اشاره کرد و خاطرنشان کرد: 160 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده که با نرخ رشد اسمی 9.4درصدی در مقایسه با نیمه اول سال 93 مواجه است، ضمن اینکه نرخ تورم نیز 14.5 درصد است که بر این اساس رشد حقیقی پرداخت تسهیلات منفی بوده است.

وی اظهار داشت: نرخ تورم در مهر سال 94 در مقایسه با مهر سال 93 به نحوی است که تورم نقطه به نقطه به 10.8 درصد رسیده است، ضمن اینکه حجم تجارت خارجی کشور در 7 ماهه نیز 48.3 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال قبل 18 درصد کاهش داشته است.  

رئیس اتاق تهران در پایان از ابلاغ دستورالعمل اجرایی ماده 21 قانون رفع موانع تولید خبرداد و گفت: حساب ویژه ای برای بنگاه‌های تولیدی گشایش خواهد شد که می تواند رونقی در اقتصاد ایجاد کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۱:۰۱
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه سوءاستفاده از حملات تروریستی اخیر در پاریس برای تشدید اسلام هراسی در غرب،‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گویند باید بستن مساجد را «بررسی» و به ائمه مساجد فشار آورد.

حملات اخیر در پایتخت فرانسه که بر اساس آمارهای رسمی تاکنون 132 کشته برجای گذاشته، با محکومیت بین‌المللی روبه‌رو شده و کشورهای اسلامی و سازمان‌ها و نهادهای مختلف اسلامی هم انزجار خود را علیه حملات پاریس اعلام کردند.

کشورهای اسلامی از جمله ایران این حملات تروریستی را که داعش مسئولیت آن را پذیرفته،‌ «حمله به انسانیت» خوانده و همدردی خود را با قربانیان فرانسوی اعلام کردند.

اما با توجه به فضای اسلام هراسی در غرب، این بار هم برخی رسانه‌ها و مقامات غربی در آتش اسلام هراسی در غرب دمیده و حتی ادعاهایی علیه مسلمانان محرح کرده‌اند.

فضای اسلام هراسی در غرب سبب شده که از فردای حملات پاریس اخباری مبنی بر حملات به مساجد و تلاش برای آتش زدن آنها در کانادا،‌فرانسه و برخی دیگر از کشورهای غربی مخابره شده است.

در همین راستا،‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم به بهانه حملات پاریس اظهارات و مواضع ضد اسلامی خود را روشن‌تر بیان کردند.

تأکید سه نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بر بستن مساجد

به گزارش نیویورک تایمز،‌ «دونالد ترامپ»،‌ «بن کارسون» و «جب بوش» سه نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا اظهاراتی در این باره مطرح کردند.

دونالد ترامپ که ماه گذشته میلادی در اظهاراتی گفته بود مشکلی با تعطیلی و بستن مساجد در آمریکا ندارد،‌ روز دوشنبه(دیروز) در این باره گفت: «من از انجام این کار نفرت دارم اما این کاری است که شما قویا باید آن را بررسی و مطالعه کنید چرا که برخی از ایده‌ها و نفرت از این مناطق برمی‌خیزد».

این نامزد انتخابات و میلیاردر آمریکایی همچنین گفت اگر رئیس‌جمهور شود نظارت بیشتری بر مساجد آمریکا خواهد شد چرا که «صحبت‌های بسیاری در مساجد انجام می‌شود».

بن کارسون، دیگر نامزد جمهوریخواه هم با تکرار ادبیات اسلام هراسانه گفت:‌ «معتقدم باید فشار بسیار بیشتری بر روحانیون، ائمه مساجد بیاوریم تا (آنها) یک خط تمایز بین آنچه داعش و جهادگرایان رادیکال اسلامی انجام می‌دهند با آنچه اسلام سنتی انجام می‌دهد، انجام دهند».

وی پیشتر هم گفته بود جنبش جهانی اسلامی تهدیدی موجودیتی است و باید مانع ورود پناه‌جویان به آمریکا شویم (جزئیات بیشتر).

جب بوش برادر رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات 2016  این کشور در اظهاراتی با تاکید بر تهدید «تروریست‌های اسلام‌گرا»،‌ درباره پناهندگان سوری گفته بود باید پناهندگان مسیحی را بپذیریم و نه پناهندگان مسلمان.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۰:۵۹
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، براساس بررسی موسسه مالی بین المللی و انجمن بانکداری جهانی مستقر در واشنگتن(IIF)، با فروریختن تحریمها، ایران در سال 2016 در میان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا(MENA)  بیشترین رشد اقتصادی را خواهد داشت.  براساس گزارش این موسسه، به خاطر رکود قیمت نفت، کشورهای MENA در سال 2015 رشدی حدود 3 درصد را پشت سر گذاشتند کمتر از میانگین 4.5 درصد در سالهای 2005 تا 2014.   این گزارش می‌گوید که کشورهای کمی در سال 2016 رشدی قویتر را تجربه خواهند کرد و در این میان انتظار می‌رود که رشد اقتصادی ایران بین 1.4 درصد تا حدود 6 درصد باشد.  دکتر «گاربیس ایرادیان» رئیس موسسه IIF می‌گوید که ایران دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه و شمال آفریقا بعد از عربستان و قبل از امارات متحده عربی خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۴ ، ۰۹:۱۶
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

خبرگزاری فارس: ایجاد داعش اروپایی و زمینه‌سازی برای ۱۱ سپتامبر فرانسوی/ حمایت از تروریسم؛ جنایتی که دامان غرب را گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در زمانی که دنیا امروز شاهد سپری شدن بیش از چهار سال از مقاومت ارتش و نیروهای مردمی سوریه در برابر تروریسم تکفیری داعش است، اکنون همزمان با افزایش حملات تروریستی در کشورهای مطرح اروپایی و البته مصون ماندن آمریکا و رژیم صهیونیستی از این قائله دهشتناک، بسیاری از کارشناسان، تحلیل‌گران مسائل استراتژیک و همچنین برخی سیاستمداران از ظهور عواقب تلخ رفتار غرب در بی‌ثبات کردن سوریه و عراق صحبت می‌کنند، که پس از سالها اکنون قرار است دامان حامیان اصلی تروریسم را بگیرد.

درست از زمانی که حضور تروریست‌های تکفیری مورد حمایت عربستان و آمریکا در کشور سوریه شدت گرفت، اخبار مستند بیشماری از پیوستن اتباع اروپایی و غربی به گروه داعش برای تجاوز به آن کشور حکایت داشت.

محافل سیاسی-رسانه‌ای متعددی، سال گذشته با تکیه بر صدها منبع مختلف، تخمین زدند که هزاران تروریست به صورت مستقیم و غیرمستقیم، عازم سوریه و عراق شده‌اند.

در یکی از این دست خبرها که در سپتامبر 2014 منتشر شد، خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از وجود مجموع 30 هزار نفر در عراق و سوریه برای کشتار و جنگ علیه مردم غیرنظامی این دو کشور خبر داد.

مرکز بین‌المللی بررسی افراط گرایی و خشونت سیاسی (ICSR) نیز پیشتر خبر داده بود حد‌اقل 2 هزار نفر از درون کشورهای اروپایی به جمع تروریست‌ها پیوسته‌اند.

در میان آمار فزایندۀ تروریست‌های گسیل‌شده از سوی کشورهای حامی رژیم صهیونیستی، نام چند کشور اروپایی خاص به چشم می‌خورَد. نشریه اینترنتی «اینترنشنال بیزنس تایمز» در آوریل سال جاری (فروردین 94) به نقل از یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا می‌نویسد: «برآورد ما این است که چیزی بین 5 تا 6 هزار نفر از اتباع اروپا، در سوریه و به جمع داعش پیوسته‌اند.»

«ورا جوروا» کمیسر اتحادیه اروپا در امور دادگستری، در مصاحبه با رزونامه فرانسوی «لو موند» در سال جاری اعلام کرد از میان تعداد مذکور بیش از هزار و 500 تن از اتباع فرانسوی هستند.

این در حالی است که شبکه بی‌بی‌سی در سال 2014 از حضور تنها 3 هزار تبعه اروپاییِ ملحق‌شده به داعش در مجموع هر دو کشور سوریه و عراق خبر می‌دهد.

گویا در سال 2015، سالی که پدیده «داعش اروپایی» نیاز به یک «11 سپتامبر اروپایی» نیز دارد، به یکباره از ارقام واقعی‌تر این تعداد رونمایی می‌شود. باید یادآور شد دولت فرانسه اولین دولتی بود که در ابتدا به درخواست کاخ سفید برای تشکیل گروه موسوم به ائتلاف ضد داعش پاسخ مثبت داد.

در شرایطی که طی سال‌های اخیر، دولت فرانسوا اولاند بیشترین تمایل را برای هماهنگی با سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهت بهره‌گیری از اهداف چندگانه‌ی ایجاد و پرورش داعش نشان‌ می‌داد، روز گذشته روزنامه گاردین ضمن اشاره به افزایش حملات تروریستی در فرانسه، از استقرار جنگنده‌های رافائل و میراژ فرانسه در اردن و امارات برای دریافت مأموریت‌های جدید خبر می‌دهد.

مجموعه حملات تروریستی پاریس که به کشته و مجروح شدن حدود 500 نفر در مناطق سه‌گانه‌ی یکم، دهم و یازدهم این شهر منجر شد، به عقیده بسیاری از کارشناسان، فصل اول از درس‌هایی است که غرب باید در تاوان اقدامات خصمانه خود در برهم زدن ثبات سیاسی کشورهای مستقل بگیرد.

نشریه اینترنتی «آمریکن هرالد تریبیون»، در این خصوص روز گذشته به تحلیل سلسله حوادث تروریستی جمعه‌شب در پایتخت فرانسه می‌پردازد. نشریه مذکور در گزارش خود حملات پاریس را پیامد تلخ رفتار فاشیستی غرب در ناامن کردن فضای سیاسی کشورهای مستقل می‌داند.

به عقیده برخی از تحلیل‌گران، ورود اتباع غربی برای پیوستن به گروه داعش در سوریه و عراق، ضمن دربرداشتن منافع اولیه برای مخالفین بشار اسد و متحدین رژیم صهیونیستی، اکنون به معضل جدید و غیرمنتظره‌ای تبدیل شده است.

در عین حال به نظر می‌رسد با توجه به وجود برخی شک و تردید‌ها و بی‌پاسخ ماندن مجموعه‌ای از سؤالات درخصوص حواشی حوادث تروریستی در اروپا و بویژه فرانسه، اکنون غرب و متحدان منطقه‌ای آن این بار نیز همچون حادثه مشکوک 11 سپتامبر آمریکا بدنبال سودجویی و بهره‌برداری از این وقایع هستند.

نخستین واکنش‌هایی که حاکی از آغاز بهره‌برداری از حمله تروریستی جمعه‌شب در شمال پاریس بودند، از سوی کابینه رژیم صهیونیستی، رییس ائتلاف ملی احزاب معارض سوریه و البته نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا رقم خوردند. آنچه در این واکنش‌ها بعنوان وجه مشترک محوری آنها به چشم می‌خورد، بحث درمورد اعزام و ارسال نیروها و تجهیزات بیشتر به سوریه برای آنچه مقابله با داعش خوانده شده، بوده است.

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، «خالد خوجه» رییس گروه موسوم به ائتلاف ملی احزاب معارض سوریه، که دولت فرانسه را بعنوان یکی از حامیان مهم خود می‌داند، اخیراً در پی وقایع پاریس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «مسئولیت جامعه بین‌الملل، نابودی کامل و اساسی همه اشکال تروریسم است، بویژه نابودی دولت بشار اسد که به تأمین مالی و حمایت از گروه‌های تروریستی می‌پردازد.»

در حالی که طرف‌های شرکت‌کننده در نشست بررسی مسأله سوریه در وین، تصمیم‌گیری درمورد آینده سیاسی بشار اسد، رییس‌جمهور قانونی کشور سوریه را بعنوان یکی از اختلافات محوری در این دور از گفتگوها اعلام کرده‌اند، سخنان وزیر خارجه فرانسه پیش از حوادث تروریستی پاریس و در آستانه برگزاری نشست روز شنبه‌ی وین، نشان از موضع‌گیری صریح‌تر او در این خصوص دارد.

لوران فابیوس، در سخنرانی خود در جمع نمایندگان گفته است: «آنچه مدنظر ماست، عدم وجود بشار اسد در آینده سیاسی این کشور است و علاوه بر این باید اضافه کنم که از نظر ما ادامه حضور مستشاران نظامی ایرانی در سوریه به مدت نامحدود نیز امری غیرممکن است.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۴ ، ۰۹:۰۹
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم


کد کج شدن تصاوير