کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۹:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

۳۰ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

سازمان توسعه تجارت طی بخشنامه جدیدی، واردات 227 قلم کالا از آمریکا را ممنوع اعلام کرد.

یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن اشاره به ابلاغ این بخشنامه‌ به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، گفت: در میان کالاهای ممنوعه وارداتی از آمریکا، واردات ۸۰ کالا از گروه کالایی ۹ و ۱۴۷ کالا از گروه کالایی ۱۰ ممنوع شده است.

این ابلاغیه در پی دستور اخیر محمدرضا نعمت‌زاده - وزیر صنعت، معدن و تجارت - در خصوص ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی از ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، پوشاک و متعلقات آن، انواع لوازم التحریر، تمبر، شامپو، فرآوده های آرایش ناخن و اصلاح صورت، اشیاء جشن کریسمس، مجسمه، اشیاء دست ساز از استخوان، دستمال سفره، بامبو یا نخل رونده، تابلو نقاشی و متعلقات آن، اشیاء کلکسیونی و اشیاء عتیقه از کالاهای ممنوعه وارداتی از آمریکا هستند.

همچنین در بین محصولات خوراکی ممنوع‌الورود از ایالت متحده آمریکا می‌توان به انواع چای، سس، سرکه، نمک، انواع آدامس، آب معدنی و آب گازدار اشاره کرد.

تانک و سایر انواع ارابه های زره پوش جنگی، وسایل نقلیه، سینمای خانگی، نوار کاست تصویری، انواع CDو DVD ، مبل، صنایع دستی،‌انواع لامپ، سیگار برگ، توپ بد مینتون، میز بیلیارد، خمیر و نخ دندان، کاغذ توالت، انواع باطری، پشت دری، پاکت و در بازکن از جمله کالاهایی هستند که سازمان توسعه تجارت ممنوعیت ورود آنها از آمریکا را به ادارات استانی خود اعلام کرده اس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۴ ، ۰۷:۵۲
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

حمید بعیدی‌نژاد عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در پی قطعنامه امروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر مختومه‌شدن پرونده PMD ایران، مطلبی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، این مطلب را در ادامه‌ می‌خوانید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۴ ، ۰۷:۵۰
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

خبرگزاری فارس: جان کری: قطعنامه شورای حکام مانعی در برابر تحقیقات آژانس از برنامه هسته‌ای ایران نخواهد بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه، بعد از تصویب قطعنامه پیشنهادی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، بیانیه‌ای صادر کرد. 

کری در این بیانیه نوشته است: «بستن پرونده PMD به هیچ وجه مانعی در برابر این نخواهد بود که آژانس، در صورت وجود مستنداتی از فعالیت‌های هسته‌ای مخفیانه ایران، همانند اقدامات گذشته این کشور، در این باره تحقیقات نکند.»

وی می‌افزاید: «قطعنامه امروز، صراحت دارد که شورای حکام، به دقت پایبندی ایران به تعهداتش در برجام را تحت نظر خواهد داشت.»

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز سه‌شنبه به اتفاق آراء قطعنامه پیشنهادی گروه 1+5 درباره پرونده ادعایی موسوم به «ابعاد نظامی احتمالی» برنامه هسته‌ای را تصویب کرد. 

گروه 1+5 هفته گذشته پیش نویس قطعنامه‌ای را منتشر کرد که ضمن مختومه کردن پرونده ابعاد احتمالی، دستور کار آژانس را از این پرونده به نظارت بر حسن اجرای توافق هسته‌ای تغییر می‌دهد. این پیش‌نویس را آلمان به نمایندگی از 1+5 به شورای حکام ارائه کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۴ ، ۰۷:۴۵
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال کشتار شیعیان نیجریه در چند روز گذشته و دستگیری «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه هزاران شیعه هوادار شیخ زکزاکی در خیابان‌های کانو، کادونا ، بائوچی، کاتسینا و گومبه (روز سه‌شنبه) در اعتراض به دستگیری غیر قانونی رهبر خود تجمع کردند.

به گزارش وبگاه «ای ن 24» هواداران رهبر جنبش مقاومت اسلامی نیجریه تظاهرات مسالمت آمیزی را برگزار کردند اما نیروهای امنیتی نیجریه با تهدید اسلحه سعی در متفرق کردن جمعیت نمودند. معترضان با پوشیدن لباس‌های سیاه و زنان با پوشیدن ردای بلند و حمل پلاکاردهایی با شعارهایی چون "باید رهبر ما را فوری آزاد کنید" یا "هیچ توجیهی برای قتل عام شهروندان بی‌گناه توسط سربازان وجود ندارد"  و "چرا باید مرکز اسلامی ما را  نابود کنید" و مواردی دیگر در خیابان‌ها حاضر شدند.

بر اساس این گزارش، «مال امام یعقوب» از روحانیون هوادار شیخ زکزاکی در این زمینه گفت، جهان می‌تواند شاهد این حقیقت باشد که زکزاکی شخصی صلح دوست بوده و حداقل این است که رفتار هواداران وی در این تظاهرات مورد توجه قرار گیرد. ما تنها درخواست آزادی، اجرای عدالت و رعایت حقوق شهروندی را خواستاریم . سخنان ارتش نیجریه در باره کتک خوردن فرمانده نظامی از دست هواداران زکزاکی دروغ است.»

وی در خاتمه خواهان آزادی بی قید و شرط رهبر خود شد و در عین حال هشدار داد که شیعیان  ساکت نخواهد ماند تا شاهد جنایت دیگری از سوی نظامیان باشند.

 درگیری‌های بامداد یکشنبه گذشته که پس از حمله ارتش نیجریه به حسینیه «بقیة الله» در شهر زاریای نیجریه و منزل شیخ ابراهیم زکزاکی رخ داد،‌ موجب شد علاوه بر پسر شیخ زکزاکی، چند تن از سران جنبش اسلامی نیجریه و بیش از 300 تن از شیعیان به شهادت برسند.

برخی منابع تعداد کشته شده‌ها را 450 و برخی آن را حدود 1000 نفر اعلام کرده‌اند اما هنوز منبع رسمی آن را تأیید نکرده است.

ارتش نیجریه مدعی شده است که شیعیان به کاروان نظامی حامل رئیس ستاد کل ارتش تیراندازی کرده و قصد ترور وی را داشته‌اند؛ ادعایی که با تکذیب جنبش اسلامی نیجریه همراه شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۴ ، ۰۷:۴۳
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

خبرگزاری فارس: عراقچی: آغاز عملیات در اراک و انتقال اورانیوم به روسیه در چند روز آینده/ مولفه‌های مثبت مدنظر ایران در قطعنامه لحاظ شد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به تشریح قطعنامه پیشنهادی 1+5 درباره PMD که امروز در شورای حکام آژانس با اجماع به تصویب رسید پرداخت و گفت: به اعتقاد من نمی‌شود نکته منفی ویژه‌ای را برای این قطعنامه در نظر گرفت. کلیت قطعنامه و مولفه‌های اصلی که مدنظر ما بوده همه مثبت است

عراقچی با بیان اینکه قطعنامه از هیچ عبارت منفی استفاده نکرده، عنوان کرد: هیچ جایی از هیچ چیزی ابراز نگرانی نکرده و همه جا ادبیات مثبت و سازنده به کار برده شده است.

به گفته معاون وزیر خارجه ساختار کاملا مثبت و ادبیات کاملا مثبتی دارد.

عراقچی افزود: تمام مواردی که مربوط به بسته شدن پرونده است را کاملا آورده است و اذعان می‌کند که در موضوع پی ام دی چیزی باقی نمانده است.

وی گفت: از این به بعد آمانو نگاهش به آینده است و بر اجرای برجام نظارت می‌کند. در پاراگراف 9 اجرایی صریح و روشن از خاتمه بررسی استفاده کرده و صراحتا پرونده را می‌بندد.

معاون وزیر خارجه افزود: تمام مولفه‌های مثبت که انتظار داشتیم در قطعنامه است. البته به آژانس می‌گوید بر اجرای برجام نظارت کند.

وی گفت: قطعنامه بسیار محکم و با اقتداری است که پرونده را می‌بندد و فصل نوینی در همکاری‌های ایران و آژانس برای آینده ایجاد می‌کند.

معاون وزیر خارجه در خصوص زمان اجرای برجام گفت: ممکن است آمانو برای راستی آزمایی و ارزیابی اقدامات ایران چند روزی را نیاز داشته باشد. تصور من این است سه هفته الی یک ماه آینده به روزی برسیم که اعلام کنیم این روز اجرایی شدن است که در روز اجرایی شدن تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای به صورت عملی برداشته خواهد شد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای همچنین گزارش اخیر آمانو درباره پی‌ام‌دی را تأکیدی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران برشمرد.

وی در خصوص اهمیت پی‌ام‌دی گفت: تمام اتهاماتی که به ما زده و فشارهایی که وارد شد و تحریم‌های اعمال شده به بهانه و با استناد به پی‌ام‌دی بود. ساختن یک نظر منفی جهانی نسبت به ایران و امنیتی سازی موضوع ایران و معرفی ایران به عنوان تهدید علیه صلح جهانی با استناد به پی‌ام‌دی بود. پی‌ام‌دی بنای کاذبی بود که بر روی برخی اشتباهات و بی تجربه‌گی‌ها و اینکه باید مواردی اطلاع داده می‌شد و به موقع اطلاع داده نشده بود و برخی کارهای دومنظوره و مجموعه‌ای از این عوامل جمع شده بود که با جعل سند یک بنای کاذب ساختند و ایران را تهدیدی برشمردند که به دنبال بمب هسته‌ای است.

* چند روز آینده بیانیه‌ای را در خصوص ادعای آژانس ارائه می‌کنیم

وی با بیان اینکه سر و صدای صهیونیست‌ها و نخست‌وزیر کذای آنها فروپاشید، گفت: علت اینکه اصرار می‌کردیم پی‌ام‌دی بسته شود تا برجام را اجرا کنیم برای این بود که اذعان کنند این پرونده ساختگی بوده و بنای دروغ و اتهام فروبپاشد. اصراری که داشتیم به حق بوده است و مقام معظم رهبری در نامه معروفشان در تایید برجام این شرط را خیلی روشن گذاشته بودند.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: تمام سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی جهان غرب به کار گرفته شد که ثابت کند ایران یک برنامه نظامی هسته‌ای و غیرقانونی داشته است. هر تلاشی را صورت دادند و نتیجه آن ۱۲ پرونده‌ای شد که آمانو به عنوان مجموعه موضوعات پی‌ام‌دی ارائه داد.

وی با اشاره به ادعا و اتهام مطرح شده در گزارش آمانو مبنی بر اینکه ایران قبل از سال ۲۰۰۳ مطالعاتی را انجام داده، گفت: چند روز آینده بیانیه‌ای را در خصوص این ادعا به آژانس ارائه می‌دهیم.

معاون وزیر خارجه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همواره در طول یک دهه گذشته می‌گفتیم تحریم‌های اعمال شده علیه ملت ایران ظالمانه و غیرقانونی است، اظهار داشت: در طول ماه‌های آینده و پس از اجرای برجام فرصت کاملا بازی در اختیار داریم و حقوقدانان ما باید بررسی کنند که چگونه می‌شود مسئولیت حقوقی کسانی که تحریم‌های ناعادلانه علیه ملت ایران اعمال کردند را پیگیری کرد.

وی درباره موضوعات خاکستری که آمانو به آن اشاره کرده گفت: اگر آژانس بخواهد ماهیت فنی و حرفه‌ای خود را حفظ کند و درباره موضوعی که اتفاق افتاده قضاوت کند و بخواهد گزارش بی طرفانه و حرفه‌ای بدهد چاره‌ای ندارد که از احتمالات استفاده کند چون مدارک قطعی ندارد.

*خاکستری بودن گزارش آمانو

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای یادآور شد: خاکستری بودن گزارش آمانو حاکی از فنی و حرفه‌ای بودن گزارش است. مهم این است که شورای حکام به عنوان نهاد تصمیم گیر تصمیم می‌گیرد و پرونده را می‌بندد.

وی گفت: در قطعنامه ۱+۵ به شورای حکام نشانه‌ای از اینکه پنجره‌ای از پی‌ام‌دی باز مانده باشد، وجود ندارد.

به گزارش فارس، رئیس ستاد پیگیری برجام گفت: هدف ما در قطعنامه این بود که پرونده پی‌ام‌دی بسته شود و موضوع مهم این است که به مدیرکل آژانس می‌گوید نقشه راه کامل شده و از ایران انتظار همکاری در هیچ موضوعی را ندارد و موضوع پی‌ام‌دی را بسته و از دستورکار خود خارج و دستورکار جدیدی ایجاد کرده است.

به گفته عراقچی شورای حکام آنچه مدنظر ایران بود را به طور کامل انجام داد.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه در خصوص اجرای برجام نیز اظهار داشت: احتمال دارد زمان اجرای برجام در اواسط ژانویه باشد، بعد از آن تحریم‌ها لغو و یا متوقف می‌شود.

وی درباره تعداد سانتریفیوژ‌هایی که در نطنز و فردو جمع‌آوری شده‌اند، گفت: اینکه چند تعداد برداشته شده اطلاع دقیق ندارم، دوستان در سازمان پاسخگو خواهند بود. کار تبادل مواد غنی شده و کیک زرد موکول به پی‌ام‌دی بود. مواد کیک زرد به ایران منتقل شده و الان که پی‌ام‌دی بسته شد، فکر می‌کنم ظرف چند روز آینده با توجه به اینکه کشتی مربوطه باید وارد شود و بسته بندی انجام گیرد و موارد ایمنی رعایت شود، اورانیوم غنی شده به روسیه منتقل شود.

عراقچی درباره راکتور اراک نیز گفت: درباره اراک سند رسمی بین ایران و ۱+۵ به امضای وزرای خارجه ایران و ۱+۵ و خانم موگرینی رسید و کارهای مقدماتی انجام شده و در خصوص قراردادهای مربوطه مذاکراتی صورت گرفته که ظرف چند روز آینده عملیات آن آغاز شود و بین دو تا سه هفته طول خواهد کشید. در اراک تا الان دست به هیچ کاری نزدیم و مذاکرات صورت گرفته و گفت‌وگوها با آمریکایی‌ها و چینی‌ها انجام شده است.

وی گفت: تا الان سه سند درباره اراک توافق و منتشر شده است. سند اول بیانیه‌ای بین ایران، چین و آمریکا که سه کشور اراده خود را برای مدرن سازی اعلام کردند بعد یک یادداشت تفاهم بین شش کشور (۱+۵) امضا شد که یک گروه کاری ایجاد کردند که با ایران در بازسازی همکاری می‌کند و سومین سند که بین ایران و ۱+۵ و موگرینی امضا شده که سند بسیار مهمی است و ۱+۵ تعهد قوی خود را برای اتمام مدرن سازی اراک طبق مهلت پنج ساله اعلام کرده و اذعان کردند که مدیر اجرایی پروژه و مالک آن ایران است و تجهیزات لازم را در اختیار ایران قرار می‌دهند و گواهینامه‌های بین‌المللی طراحی و ساخت را صادر می‌کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۴ ، ۰۷:۴۲
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
نقشه ترور «نوری المالکی» ناکام ماند
 به گزارش خبرگزاری بسیج، سایت عرب زبان «اسکای پرس» در خبری مدعی شد:  نقشه ترور «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولت قانون» و نخست وزیر سابق عراق که توسط یکی از نزدیکانش برنامه‌ریزی شده بود، با ناکامی مواجه شد.

بر اساس گزارش این سایت خبری، یکی از نزدیکان نوری المالکی قصد داشت با نقشه ای از پیش تعیین شده وی را در محل اقامتش در بغداد ترور کند که موفق به این اقدام نشد.

اسکای پرس همچنین اعلام کرده است: برخی گروه های سیاسی پشت پرده نقشه ترور المالکی قرار دارند که در آینده نزدیک جزئیات آن منتشر می شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۷:۵۳
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

سفیران 3 کشور استوارنامه خود را تقدیم اسد کردند

 به گزارش خبرگزاری بسیج، روژریو مانوئل سانتانا رودریگز سفیر کوبا، مان موهان بانوت سفیر هند و سید اطهر حسین بخاری سفیر پاکستان استوار نامه خود را به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تقدیم کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۷:۵۱
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
ادبیات هاشمی در شأن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست
حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اظهارات توهین آمیز هاشمی رفسنجانی در برابر منتقدان گفت: بنده واقعا نمی دانم منظور و روی سخن آقای هاشمی با چه کسانی بوده است اما بدون شک این رفتارها در تناقض جدی با ادعای نقدپذیری است که از سوی آقای هاشمی و اطرافیانش مطرح می شود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه این نوع از رفتار با منتقدان در میان برخی چهره های دولتی نیز نهادینه شده است، گفت: پرواضح است که این نوع کم ظرفیتی ها نشانه فقدان سعه صدر و تحمل منتقدین است.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه بنده واقعا از ادبیات آقای هاشمی متاثر شدم، افزود: این نوع از ادبیات در شان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۷:۴۹
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

خبرگزاری فارس: عربستان با مشارکت 34 کشور «ائتلاف نظامی اسلامی» تشکیل داد/ایران عضو ائتلاف نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد بن سلمان، وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان بامداد سه شنبه در یک نشست خبری در ریاض از تشکیل «ائتلاف نظامی اسلامی برای مبارزه با تروریسم»، خبر داد.

به ادعای محمد بن سلمان، قرار است جمعا 34 کشور در این ائتلاف نظامی مشارکت داشته باشند و 10 کشور خارج از ائتلاف نیز از آن حمایت می کنند. در فهرست منتشر شده از سوی عربستان، نام ایران، عمان، عراق، سوریه و الجزایر در این ائتلاف به چشم نمی خورد.

وی گفت این ائتلاف از ائتلاف عربی در یمن مجزاست و قصد دارد در دیگر کشورها عملیات انجام دهد. محمد بن سلمان گفت این ائتلاف در عراق و سوریه با هماهنگی «جامعه بین الملل» و به صورت «مشروع» عملیات خواهد کرد.

به گفته فرزند پادشاه عربستان، قرار است اتاق عملیات این ائتلاف در شهر ریاض باشد.

وی گفت عملیات های این ائتلاف تنها به داعش محدود نبوده و دیگر «گروه های تروریستی» هم هدف حمله قرار خواهند گرفت.

عربستان، ترکیه، قطر، امارات، اردن، پاکستان، بحرین، کویت، لبنان، لیبی، مصر، یمن و چندین کشور آفریقایی و آسیایی از اعضای ائتلاف تازه تشکیل شده سعودی هستند.

سال گذشته هم زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تشکیل «ائتلاف مبارزه با داعش» را اعلام کرد، گفت بیش از 60 کشور در این ائتلاف حضور خواهند داشت.

روزنامه واشنگتن پست ماه گذشته با انتشار گزارشی بر اساس آمار حملات صورت گرفته توسط کشورهای مختلف در سوریه و عراق، نوشت که ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عمل به ائتلافی «تک کشوری» بدل شده و در عمل فقط آمریکاست که دست به عملیات می زند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۷:۴۴
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

abdolvahed mirzazadeh (2 of 1).jpg

هفته جاری قیمت چند مدل خودروی داخلی در بازار افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در این هفته قیمت پراید SE111 معادل 100 هزار تومان، پژو 405 معادل 500 هزار تومان، پژو پارس سال 200 هزار تومان، پژو 206 تیپ 5 معادل 400 هزار تومان و پژو 206 V8 معادل 200 هزار تومان افزایش یافته است.

قیمت باقی خودروهای داخلی در بازار تغییر خاصی نسبت به نرخ این خودروها در هفته گذشته نداشته است.

قیمت روز خودروهای داخلی به شرح زیر است:

خودرو قیمت کارخانه‌ای قیمت بازار
تیبا 23 میلیون و 950 هزار تومان 23 میلیون و 900 هزار تومان
پراید SE111 20 میلیون و 140 هزار تومان 20 میلیون و 500 هزار تومان
پراید 131 19 میلیون و 920 هزار تومان 19 میلیون و 900 هزار تومان
پژو 405 30 میلیون و 44 هزار تومان 29 میلیون و 500 هزار تومان
سمند EF7 29 میلیون و 973 هزار تومان 30 میلیون و 100 هزار تومان
پژو پارس سال 35 میلیون و 327 هزار تومان 36 میلیون و 200 هزار تومان
پژو 206 تیپ 5 36 میلیون و 452 هزار تومان 37 میلیون تومان
پژو 206 تیپ 2 32 میلیون و 517 هزار تومان 32 میلیون و 500 هزار تومان
پژو 206 v8 34 میلیون و 991 هزار تومان 37 میلیون و 200 هزار تومان
لیفان 620 46 میلیون و 150 هزار تومان 46 میلیون تومان
لیفانx60 61 میلیون و 100 هزار تومان 61 میلیون تومان
ام وی ام 315 40 میلیون و 200 هزار تومان 40 میلیون تومان
ام وی ام 110 22 میلیون و 400 هزار تومان 22 میلیون و 200 هزار تومان
ام وی ام 530 44 میلیون و 500 هزار تومان 44 میلیون و 500 هزار تومان
ام وی ام x33 66 میلیون و 400 هزار تومان 66 میلیون و 400 هزار تومان
جک j5 49 میلیون و 700 هزار تومان 49 میلیون و 500 هزار تومان
جک j5 اتومات 59 میلیون و 400 هزار تومان 59 میلیون و 500 هزار تومان
جک S5 75 میلیون و 400 هزار تومان 76 میلیون تومان
پارس تندر 39 میلیون و 350 هزار تومان 38 میلیون و 700 هزار تومان
تندر 90 اتومات 47 میلیون و 500 هزار تومان 47 میلیون تومان
تندر 90 E2 37 میلیون و 290 هزار تومان 38 میلیون و 500 هزار تومان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۷:۳۹
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم


کد کج شدن تصاوير