کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۹:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

80 درصد خطوط قرمز ما در جمعبندی وین نادیده گرفته شده است

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ایلام بیدار، "جواد کریمی قدوسی"، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  در رابطه با فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته ای گفت: از تأکیدات و نکات قرمزی که از بدو شروع مذاکره، مقام معظم رهبری به آقای رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده تأکید می کردند این بود که این مذاکرات صرفا فقط برای بحث در مورد مسائل هسته ای است ، لذا اجازه ندارند در هیچ حوزه دیگری با طرف مقابل گفتگو کنند یا توافقی را انجام دهند.

وی اظهار کرد: امروز که قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شود ملاحظه می کنیم که از این خط قرمز بسیار بسیار مهم و پررنگ عبور شده و حوزه مسائل موشکی را در بر گرفته، به طوری که ایران را ملزم می کند که  تمام فعالیت های مربوط به موشک های بالستیک را متوقف کند و حتی در این زمینه رزمایش ها و تست های موشکی را متوقف کند؛وقطعا ایران چنین مساله ای را نخواهد پذیرفت.
این نماینده مجلس افزود: این یک تهدید بزرگ برای امنیت ملی و قدرت دفاعی ما است،و می شود گفت که آقایان مذاکره کننده چنین چیزی را ندیند و یا حواسشان نبوده است.
کریمی قدوسی ادامه داد: بنابراین این مساله اینقدر اهمیت داشت که مقام معظم رهبری هم در عید فطر به صراحت فرمودند که حتی چه امضا بکنید چه نکنید و چه مجلس تأیید کند یا نکند،در این گونه مورد اجازه دخالتی به هیچ کس داده نمی شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: بازدید از مراکز نظامی از خطوط قرمز نظام است که ده ها با در فرمایش مقام معظم رهبری به آن تصریح کردند که اینجا هم طرف مقابل حق ورود ندارد؛ مراکز نظامی و دفاعی اوج اقتدار ملت ایران است که جزء حوزه خاص فرماندهی کل قوا است.
وی اضافه کرد: در این مورد نیز می بینیم که متأسفانه متن بیانیه و قطعنامه مدنظر وارد بحث حوزه بازرسی از مراکز نظامی شده که جای بسیار تأسف دارد.
این نماینده مجلس عنوان کرد:تا جایی که بررسی کردیم، از 80 درصد خطوط قرمز نظام در بیانیه وین عبور شده است و یکی دو تا اگر آمده آن هم با تبصره ها و پیوست های بعدی مهار شده و دوباره پس گرفته شده است.
کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: در بحث غنی سازی در قسمتی از جمعبندی آمده است،ایران می تواند غنی سازی داشته باشد ولی وقتی به ما تحمیل کردند که تا 300 کیلو بیشتر نمی توانید و تا 15 سال باید نگه دارید عملا مجتمع سوخت ما فعال نیست و باید آن را متوقف کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ابراز کرد: ما در جمعبندی وین نمی توانیم اورانیوم غنی شده را بیش از آنچه که گفته شده نگه داریم ،در این خصوص گفته شده اورانیوم غنی شده را بدهید و در ازای آن سنگ معدن دریافت کنید که این بسیار مسخره است؛ اورانیوم را غنی بکینم این همه هزینه کینم بعد دو دستی تقدیم کشور دیگری کنیم که نه به ما تکنولوژی می دهد نه کیک زرد می دهد و در عوض سنگ کوه بدهد؛ سنگ کوهی که خودمان داریم؛در هر حال  غنی سازی ما با چالش جدی رو به رو شده است.
این نماینده مجلس گفت: توصیه ما به مردم این است که جوانان وقت بگذارند بخصوص دانشجویان و اساتید؛ چون بخش زیادی از توافق مخاطبانش بایستی خود دانشمندان و اساتید و دانشگاهیان باشند.
کریمی قدوسی اشاره کرد: نیروهای مسلح و نظامی به دقت این موضوع را بررسی کرده و خواهند کرد و نظر بسیار شفاف و روشنی خواهند داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: در حوزه اقتصادی آنچه برای رفع تحریم ها آورده اند، کارشناسان هم باید ورود کنند.
وی بیان کرد: کمی که جلوتر برویم مردم احساس می کنند که باید بیشتر وقت بگذارند و مطالعه کنند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۹
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

کمیسیون امنیت ملی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


کد کج شدن تصاوير