کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۹:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

به‌همت محققان کشورمان صورت پذیرفت

خبرگزاری تسنیم: رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) از ثبت و توانایی ترمیم سلول‌های عصبی بنیادی خبر داد و گفت: ایران در این زمینه در دنیا فقط دو رقیب دارد.

  پیرحسین کولیوند در یازدهمین نشست اتاق گفت‌وگو با اصحاب رسانه درباره موضوع گروه سلامت و بهداشت با محوریت بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) و شرکت تهران الکتریک از ثبت و توانایی ترمیم سلول عصبی بنیادی خبر داد و اظهار کرد: آزمایشات حیوانی این دستاورد با موفقیت انجام شد و در نهایت روی 11 بیمار نیز آزمایشات لازم صورت پذیرفت.

وی افزود: دستاورد سلول عصبی بنیادی برای بیمارانی به کار می‌رود که براثر یک نوع بیماری نخاع آنان خورده می‌شود، بنابراین در مراحل نخست از مغز استخوان و در مرحله بعد از بافت چربی می‌توان سلول‌های عصبی را مورد استفاده قرار داد.

رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیا‌(ص) درباره جمعیت هدف این دستاورد عنوان کرد: این دستاورد برای افرادی که به‌تازگی قطع نخاع شدند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر این اساس جانبازان و افرادی که در مراحل اولیه قطع نخاع باشند، می‌توانند از سلول عصبی بنیادی، که ایران هم‌اکنون به این دانش دست یافته است، استفاده کنند.

کولیوند با بیان این‌که هم‌اکنون ایران با دستیابی به این دستاورد در دنیا فقط 2 رقیب دارد، خاطرنشان کرد: جانبازان و بیمارانی که به این بیماری (ALS) مبتلا هستند می‌توانند با مراجعه به وبگاه بیمارستان خاتم‌الانبیا‌(ص) از روند چگونگی بهره‌مندی از این دستاورد مطلع شوند.

انتهای پیام/*

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۴
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


کد کج شدن تصاوير