کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۹:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

یک فعال محیط‌زیست گفت: زاینده‌رود که روزی چشم و چراغ اصفهان و حتی چشم‌ و چراغ فلات مرکزی ایران بود امروز به سند سوء مدیریت تبدیل ‌شده است.

سپهر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: وضعیت فعلی زاینده‌رود به این شکل نه حتی یک آبروریزی ملی بلکه یک آبروریزی بین‌المللی است چراکه هیئت‌های خارجی به اصفهان می‌آیند و با چنین وضعیتی زاینده‌رود را ملاحظه می‌کنند.

وی با بیان اینکه 15 تا 20 درصد خشکی زاینده‌رود مربوط به خشکسالی و 80 درصد علت خشکی به سوء مدیریت بازمی‌گردد، افزود: زاینده‌رودی که روزی چشم و چراغ اصفهان و حتی چشم ‌و چراغ فلات مرکزی ایران بود امروز به سند سوء مدیریت تبدیل‌ شده است.

این فعال محیط‌زیست ادامه داد: این روزها دولت فشارهای مضاعفی را برای بهره‌برداری‌های اقتصادی از محیط‌زیست به وجود آورده و حتی گاهی برخی مکان‌ها مثل آشوراده را برای تبدیل به مراکز گردشگری انتخاب می‌کند، اما از پتانسیل‌های بالفعل زاینده‌رود هیچ استفاده‌ای نمی‌شود و از آن غافل شده‌اند به‌گونه‌ای که پتانسیل بالفعل اقتصادی و گردشگری کشور بی‌آب مانده است.

سلیمی تصریح کرد: متاسفانه سال‌ها است هشدارهای تشکل‌های زیست‌محیطی شنیده نمی‌شود و حتی تجمع آن‌ها در سال 1382 در کنار زاینده‌رود پر آب نیز دیده نشد و امروز هم که هشدارهای آن روز تشکل‌های زیست‌محیطی اتفاق افتاده و زاینده‌رود خشک شد همچنان نه بیانیه سال 82 دیده‌ شده و نه از تشکل‌ها کمک خواسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم هنوز نتوانسته مشکل زاینده‌رود و خشکی آن را حل کند، ادامه داد: سوال اینجاست امروز آبی که به استان‌های دیگر فرستاده می‌شود در قبالش چه چیزی به اصفهان داده می‌شود؟ و آیا ارزش زاینده‌رود تا این حد پایین آمده که باید تبدیل به فولاد و صیفی شود؟

این فعال محیط‌زیست تصریح کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی که کشور در بدترین وضع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بود آب در زاینده‌رود جریان داشت ولی امروز زاینده‌رود دیگر جاری نیست.

سلیمی با تاکید بر این نکته که آب زاینده‌رود بدون عزم و اراده ملی و با شعار دادن جریان پیدا نمی‌کند، گفت: تمام تمدن‌های بزرگ در کنار رودخانه‌ها تشکیل شدند و از طرفی تمدن‌های بزرگ با خشکسالی رودخانه‌ها از بین رفتند و این موضوع در قبال اصفهان هم صدق می‌کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۶
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

اصفهان

زاینده‌رود

محیط زیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


کد کج شدن تصاوير