کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۹:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم سن پایین بازنشستگی در کشور است، گفت: این موضوع باعث افزایش هزینه صندوق‌ها شده است.

محمود اسلامیان در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و 244 هزار بازنشسته تحت پوشش داریم، اظهار کرد: از این تعداد 80 درصد بازنشستگان در قید حیات هستند، 18 درصد فوت کرده‌اند و یک درصد هم از کار افتاده‌اند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم سن پایین بازنشستگی در کشور است که باید اصلاح شود. متوسط سن بازنشستگی در سال 88، 49.5 و در سال 93، 52 سال بوده است. در حالی که متوسط سن بازنشستگی در اروپا در زنان 65 و در مردان 68 سال است و این شاخص نشان می‌دهد که سن بازنشستگی در کشور ما با استانداردها تناسب ندارد و باعث افزایش هزینه صندوق‌ها شده است.

مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه اظهار کرد: خوشبختانه دولت به موضوع بازنشستگی توجه دارد و موضوع صندوق‌های بازنشستگی از محورهای اصلی برنامه ششم توسعه است.

اسلامیان افزود: چندین ماه است که کارگروهی به ریاست وزیر رفاه و با حضور صندوق‌های بیمه‌ای و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جلساتی تشکیل شده است و امیدواریم به برنامه مطلوبی برسیم که بر اساس آن صندوق‌ها از وضعیت فعلی که دارند خارج شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۸
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

بازنشستگان

صندوق بازنشستگی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


کد کج شدن تصاوير