کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۹:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

خبرگزاری فارس: بیش از 3 میلیون ایرانی برای اربعین وارد عراق شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فرمانداری شهرستان بدره» در شرق استان واسط (180 کیلومتری جنوب شرق بغداد) عصر روز چهارشنبه اعلام کرد که تا عصر دیروز، حدود 400 هزار ایرانی عراق را ترک کرده‌اند.

«جعفر عبدالجبار محمد» به وبگاه خبری «المدی پرس» عراق گفت: گذرگاه مرزی زرباطیه (گذرگاه مهران) شاهد بازگشت هزاران زائر ایرانی، پس از زیارت اربعین است.

جعفر محمد گفت: تعداد ایرانی‌هایی که تا عصر چهارشنبه عراق را ترک کرده‌اند، بیش از 400 هزار زائر از مجموع بیش از سه میلیون ایرانی است که طی روزهای گذشته برای اربعین وارد عراق شدند.

این مقام عراقی گفت: بیش از سه هزار خودرو مختلف که بیشترش مینی‌بوس‌های بخش خصوصی است، زائران را از کربلا به گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) بی‌وقفه منتقل می‌کنند.

گذرگاه زرباطیه را مقامات عراقی روز سه‌شنبه بر روی زائرانی که هنوز وارد عراق نشده بودند، بسته بود و آن را برای بازگشت زائران باز گذاشت. همچنین مسئولان ایران نیز اعلام کرده‌اند که گذرگاه مهران فقط برای بازگشت است و برای ورود به عراق این مرز بسته است.

پیش از این عراق به دلیل ورود بی‌روادید شمار زیادی از زائران ایرانی به خاک خود رسما به ایران اعتراض کرده بود و مسئولیت آن را بر عهده طرف ایرانی دانست.

مسئولان عراقی روز گذشته گفتند که طی روزهای گذشته تا امروز، ورود بیش از 26 میلیون زائر به استان کربلاء ثبت شده است و احتمال می‌رود این رقم تا امروز پنجشنبه (اربعین در عراق) از مرز 27 میلیون نفر عبور کند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۲
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

اربعین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


کد کج شدن تصاوير