کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۹:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

نخستین تغییرات در راستای استقرار ساختار جدید نظام آموزشی کشور از سال تحصیلی 91-90 و از پایه اول ابتدایی آغاز شد و سال گذشته به ششم ابتدایی رسید؛ با شش پایه شدن مقطع ابتدایی مشکلات آموزش و پرورش برای تامین معلم شروع شد و ساماندهی نیروی انسانی با جدیت در دستورکار قرار گرفت تا جایی که از فرهنگیان در آستانه بازنشستگی نیز خواسته شد تا در صورت تمایل ادامه خدمت دهند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، هرچند بارها اعلام شده است مشکل آموزش و پرورش بیش از کمبود نیرو، توزیع نامناسب آن است و علی رغم استخدام‌های بی‌رویه در سال‌های قبل، کمبود نیرو در مقطع ابتدایی، در مدارس فنی و حرفه‌ای و کارودانش و امسال در متوسطه اول با رسیدن موج تغییر ساختاری و سه پایه شدن آن به یک چالش تبدیل شد، آموزش و پرورش را بر آن داشت تا برای دریافت مجوز استخدام از دولت تلاش کند.

موافقت دولت با استخدام 5000 نیروی انسانی

سرانجام در بهار سال جاری با صدور مجوز استخدام برای 5000 نیروی انسانی در آموزش و پرورش از سوی دولت موافقت شد و وزیر آموزش و پرورش در این باره گفت که در استخدام‌ها اولویت با فرزندان فرهنگیان است و افرادی که در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند به مدت یکسال در دانشگاه فرهنگیان آموزش می‌بینند و برای آنها گواهینامه معلمی صادر می‌شود.

فانی همچنین از عدم توازن استخدام‌ها در مناطق محروم و برخوردار انتقاد و تصریح کرد: برای استخدام نیروی انسانی متناسب با نیاز خود اقدام می‌کنیم و این استخدام‌ها بر مبنای رشته، جنسیت و جغرافیا صورت خواهد گرفت. متاسفانه در استخدام های گذشته هیچ تفکر و تدبیری حاکم نبوده است و بدون فکر، برنامه ریزی، تدبیر و تعقل صورت گرفته و ما را با مشکل مواجه کرده است.

برگزاری آزمون استخدامی در شهریورماه/اعلام نتایج اولیه در 16 آبان

به گزارش ایسنا، طبق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش می‌تواند علاوه بر جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان، از لیسانسه‌های مرتبط از طریق آزمون نیز نیرو جذب کند. این برنامه در قالب استخدام کشوری محقق شد اما سرانجام پس از کش و قوس های فراوان بر سر زمان برگزاری آزمون و توافق با سازمان سنجش و شرکت 178 هزار و 62 داوطلب در آزمون در شهریورماه امسال، نتایج اولیه در 16 آبان ماه اعلام شد.

اعلام نتایج نهایی به پایان آذر موکول شد

پس از اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش قرار بود پذیرفته شدگان پس از طی مراحل گزینش، از ابتدای آذرماه بر سر کلاس‌های دوره یکساله صلاحیت حرفه‌ای معلمی در دانشگاه فرهنگیان بنشینند.

این در حالی بود که 10 آذرماه شاپور محمدزاده، مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت ‌آموزش وپرورش با بیان اینکه از 5000 سهمیه استخدامی در آموزش وپرورش، 1300 نفر مختص خانواده شهدا و ایثارگران و 3700 نفر مربوط به داوطلبان آزاد است گفت: سازمان سنجش اسامی سه برابر ظرفیت داوطلبان را به آموزش وپرورش اعلام کرد و آموزش و پرورش در مدت دو هفته مرحله مصاحبه علمی پذیرفته شدگان را با دقت انجام داده و نمرات به سازمان سنجش بازگردانده شد.

محمدزاده اضافه کرد: سازمان سنجش باید براساس 70 درصد نمره علمی و 30 درصد مصاحبه داوطلب و براساس بالاترین امتیاز، 3700 داوطلب پذیرفته شده را به آموزش وپرورش اعلام کند تا آموزش و پرورش مرحله گزینش صلاحیت های عمومی داوطلبان را در اسرع وقت انجام دهد و در نهایت نتایج قطعی آزمون اعلام شود.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش آمادگی دارد با بهره گیری از ظرفیت کامل هسته‌های گزینش، مرحله گزینش صلاحیت‌های عمومی داوطلبان را تا پایان آذرماه انجام داده و به اطلاع عموم برساند.

اعلام اسامی نهایی باز هم به تعویق افتاد

به گزارش ایسنا، نکته جالب توجه آن است که علی رغم اعلام مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر اعلام نهایی نتایج آزمون تا پایان آذر و آغاز دوره‌های یکساله صلاحیت حرفه‌ای در دانشگاه فرهنگیان از ابتدای دی ماه، اعلام نتایج تا کنون به تاخیر افتاده که وزیر آموزش و پرورش در توضیح علت آن گفت: برخی ظرفیت‌ها به دلیل نرسیدن به حدنصاب علمی خالی مانده و در حال بررسی آن هستیم و تکمیل ظرفیت دلیل عدم اعلام نتایج است و در حال حاضر به دنبال تکمیل ظرفیت هستیم.

400 سهمیه استخدامی خالی ماند

وی ادامه داد: هدف ما این است که ظرفیت 5000 نفری استخدام محقق شود. از آنجا که باید بین سه نهاد آموزش و پرورش، سازمان مدیریت و سازمان سنجش هماهنگی شود، نمی‌توانیم تاریخ دقیق نتایج را اعلام کنیم. به علت این وقفه کلاس‌ها را سال آینده تا پایان تابستان ادامه خواهیم داد.

در نهایت سلیمی جهرمی، رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه 400 ظرفیت خالی مانده است گفت که اسامی 4600 پذیرفته شده نهایی آزمون در هفته پیش رو اعلام خواهند شد.

در همین رابطه سلیمی جهرمی به خبرنگار ایسنا گفت: سهمیه‌های استخدامی سوخت نمی شوند و در استخدام‌های بعدی آموزش و پرورش محفوظ هستند.

به گزارش ایسنا، تاخیر بیش از 40 روزه آموزش و پرورش در اعلام نهایی اسامی و آغاز دوره‌های یکساله صلاحیت حرفه‌ای پذیرفته شدگان که نارضایتی و بلاتکلیفی پذیرفته شدگان را به دنبال داشته است و همچنین خالی ماندن سهمیه 400 نفری، عملکرد آموزش و پرورش در جذب این تعداد نیروی انسانی را زیر سوال می‌برد که ضرورت دارد تدابیر لازم اندیشیده شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۲
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

آموزش وپرورش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


کد کج شدن تصاوير