کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم
آخرین نظرات
  • ۲ مرداد ۹۴، ۱۹:۰۶ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
۱۶ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۴۳

شرکت‌های هواپیمایی آب می روند؟

8805.jpg

چند هفته پس از ابلاغ دستورالعمل کفایت سرمایه ایرلاین‌های داخلی و مهلت شش ماهه وزارت راه و شهرسازی به شرکت‌های هواپیمایی برای بهبود اوضاع مالی‌شان، این بار نوبت به شرکت فرودگاه‌ها رسیده تا پا را برای تحویل ایرلاین‌های بدهکار به مراجع قضایی پیش بگذارد، اقدامی که به نوعی تکمیل حرکت وزارت راه برای تغییر رویه مدیریت ایرلاین‌های ایرانی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بر اساس آنچه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بحران بنگاه داری حمل و نقل در ایران باید سامان بگیرد و در این بین فضایی برای ایرلاین‌هایی که از نظر شرایط مالی اوضاع خوبی ندارند، وجود نخواهد داشت.

اولتیماتومی که به نظر می‌رسد این بار جدی تر از قبل خواهد بود و با فرا رسیدن مرداد، ایرلاین‌های کوچک با وضعیت مالی نامطلوب یا باید تن به ادغام دهند و یا خود را آماده برخوردهای جدی تر کنند.

مشکل ایرلاین‌ها اما تنها به افزایش سرمایه محدود نمی‌شود، تعداد زیادی از ایرلاین‌های داخلی به شرکت فرودگاه‌ها بدهی چند ده میلیارد تومانی دارند که برای مدت طولانی تسویه نشده و حالا وقت آن رسیده تا تعیین تکلیف شود.

شرکت فرودگاه‌ها پس از چند بار اخطار این بار اعلام کرده 4 ایرلاینی که در این رابطه همکاری نکرده‌اند را به مراجع قضایی تحویل می‌دهد تا شرایط برای دریافت خدمات از سوی آنها سخت و یا به طور کلی متوقف شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها این را نیز گفته که در صورت خوش حساب نشدن این شرکت‌های هواپیمایی، نامشان اعلام عمومی خواهد شد تا مردم برای سفر به گزینه‌های دیگر فکر کنند.

با برداشته شدن گام دوم از سوی وزارت راه، به نظر می رسد در آینده نزدیک آینده بسیاری از ایرلاین‌های کوچک راهی برای باقی نخواهند داشت و باید در آینده تصمیم‌هایی جدی بگیرند.

هرچند تاکنون تمام شرکت‌های ایرانی از ادغام با رویکردی منفی یاد کرده‌اند اما وقتی سخن از جذب سرمایه‌ای 300 میلیارد تومانی در مدتی کوتاه است شاید راهی جز آن در مقابل نداشته باشند. باید دید در ماه‌های آینده و با رسیدن تابستان 95 وزارت راه چه قدر در اجرای سیاست‌های خود موفق خواهد بود و آیا تعداد قابل توجه ایرلاین‌های فعلی آب خواهد رفت یا رویکردی جدید در این زمینه انخاذ می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۶
کانون بسیج فرهنگیان ناحیه 4 قم

سازمان هواپیمایی کشوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


کد کج شدن تصاوير